mexicaans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

mexicaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 16:34

Dit klinkt mss stom en is mss een echte beginners vraag.Maar ik wil een mexicaanse neusriem gaan kopen voor mijn nieuw paard,maar nu schijnt het dat dat een felere in werking heeft, nu wou ik vragen waarop,wanneer en hoe heeft dat een inwerking.

groetjes sanne

Moonny

Re: mexicaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:57

Mexicaanse neusriem werkt behoorlijk in, en wordt vaak gebruikt bij paarden die de neiging hebben de mond te openen. Bij het openen ontstaat extra druk op de neus.

armanike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:04

Is het dan een gevaarlijke neusriem of doet het pijn.Want mijn nieuw paard doet dat wel zijn mond openen.en er werd mij ok gezegt dat dat harder in werkt met een martingaal of borstriem met martingaal.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:32

Martingaal of borsttuig maakt niks uit hoor. Mits goed gebruikt natuurlijk. Een mexicaan werkt in op de neus bij openen van de mond. Dit doet hij alleen als hij strak zit. Heb je hem vrij los zitten dan werkt hij als een normale neusriem

armanike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:19

ow ok heel erg bedankt mja ik doe eigelijk nooit echt mijn neusriemen strak toch zeker 2 vingers ertussen he

miss_penny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:21

Waarom wil je deze neusriem kopen als je niet eens weet wat het effect is?

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:54

Mensen reageren altijd alsof het een martelwerktuig is maar het is ocharme maar een neusriempje. Zoals voor alle neusriemen geldt, doe hem niet te strak en dan is er niets aan de hand. Met een hackemore kan je met wat brute kracht de neus breken maar met een mexicaanse neusriem kan er nagenoeg niks gebeuren, hij treedt ook enkel in werking als het nodig is dus het is niet alsof je paard er koppijn van krijgt doordat er constant druk op de neus staat Dat gekanker altijd over de mexicaanse Een aansnoerriem is dan minder verantwoord, met een mexicaanse kan een paard tenminste meer dan fatsoendelijk adem halen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:57

Loolapelooza schreef:
Mensen reageren altijd alsof het een martelwerktuig is maar het is ocharme maar een neusriempje. Zoals voor alle neusriemen geldt, doe hem niet te strak en dan is er niets aan de hand. Met een hackemore kan je met wat brute kracht de neus breken maar met een mexicaanse neusriem kan er nagenoeg niks gebeuren, hij treedt ook enkel in werking als het nodig is dus het is niet alsof je paard er koppijn van krijgt doordat er constant druk op de neus staat Dat gekanker altijd over de mexicaanse Een aansnoerriem is dan minder verantwoord, met een mexicaanse kan een paard tenminste meer dan fatsoendelijk adem halen.

Let je op je taalgebruik? Zal niet de enige zijn die dit niet waardeert.

De werking is al gegeven, het kan verder geen kwaad en doet geen pijn. Het oefent alleen extra druk uit indien nodig = openen van de mond.

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:02

miss_penny schreef:

En ben jij Miss KnowAll dan? Ze vrààgt toch om uitleg vóór ze hem koopt! Pak beter dan al die penny's die thuis maar wat aanklooien omdat ze denken toch al alles te weten.

En Miirthe, ik hoef geen berisping ik zit niet meer op school. Bepaalde Nederlandse woorden zijn er om je mening kracht bij te zetten.
Beetje verdraagzaamheid mag wel, ik wordt een beetje gek van al dat gediscussieer (ik noem het gekanker) in de media over politiek incorrecte taal. Mensen zouden zich beter eens met wat serieuzere dingen bezig houden dan het censureren en bannen van de normale dagdagelijkse woordenschat.

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:10

Miirthe vraagt tog alleen maar of je er op wil letten ze zegt dat ze het niet fijn vind.. Mischien heeft ze wel bepaalde mensen aan die ziekte verloren die veel voor haar beteken en jij kunt niet eens het respect opbrengen om even sorry te zeggen ofzo..?

Verder weet ik niet heel veel van een mexicaanse neusriem sorry..

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:28

Loolapelooza schreef:
Mensen reageren altijd alsof het een martelwerktuig is maar het is ocharme maar een neusriempje.

Jouw mening, andere mensen zijn van mening dat het "ocharme" neusriempje al iets is wat te veel is op de neus van het paard, zoveel mensen zoveel meningen he.

Verder kan ik je taalgebruik ook absoluut niet waarderen.

Loolapelooza schreef:
Bepaalde Nederlandse woorden zijn er om je mening kracht bij te zetten.
Beetje verdraagzaamheid mag wel, ik wordt een beetje gek van al dat gediscussieer (ik noem het gekanker) in de media over politiek incorrecte taal. Mensen zouden zich beter eens met wat serieuzere dingen bezig houden dan het censureren en bannen van de normale dagdagelijkse woordenschat.

Dus dit is je normale dagelijkse woordenschat? en jij ziet dit alleen als je mening kracht bijzetten? Ik denk dat je eerst eens zou moeten gaan leren wat verdraagzaamheid nou werkelijk inhoud. En nee, ik zit ook niet meer op school maar heb iets te veel mensen verloren aan jouw dagelijkse woordenschat.

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:28

Loolapelooza schreef:
Mensen reageren altijd alsof het een martelwerktuig is maar het is ocharme maar een neusriempje.

Nou ‘altijd’ zouden mensen niet zo reageren.
Ik bedoel je wilt toch het fijnste voor je paard? waarom onnodig een neusriem die ‘scherper/feller’ whatever is, als de pony ook braaf loopt met langeneusriem?

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:29

Loolapelooza schreef:
miss_penny schreef:

En ben jij Miss KnowAll dan? Ze vrààgt toch om uitleg vóór ze hem koopt! Pak beter dan al die penny's die thuis maar wat aanklooien omdat ze denken toch al alles te weten.

En Miirthe, ik hoef geen berisping ik zit niet meer op school. Bepaalde Nederlandse woorden zijn er om je mening kracht bij te zetten.

Mensen sterven aan dat woord!
Dus voor sommige mensen kan het hard aankomen hoor, beetje respect?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:55

en bedankt spaans griepje ? mag dat ook ?? kanker heb ik al

ontopic:

mits een mexicaanse neusriem juist afgesteld is (niet te laag niet te strak) kan die weinig kwaad , als je m erg strak zet is dat erg vervelend vooral voor een paard die zijn mond open zet
deze neusriem zet dan de druk OP de neus op een lokatie en ene manier die iets gevoeliger inwerkt dan ene gecombineerde

ennuhhhh een hackemore mits op de juiste hoogte en juiste manier gebruikt kan juist een zeer vriendelijke manier zijn
mijn paard is 2 x aan de kletter geslagen door een lieve vriendelijke mede weggebruiker en geloof me dat ik er flink aangehangen heb
geloof me zijn neus is nog in 1 stuk als je geen vriendelijke hand of onregelmatige teugel druk hebt is het NIET raadzaam om met een hack te rijden puur omdat die met het minste druk verschil al in werkt en iedere keer een klapper kan je zelf miss wel iets bij voorstellen