zadel passen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laurens_vh

zadel passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:31

Toen ik mijn paard had gekocht heb ik van iemand die nu ment, twee zadels gehad.(kieffer en stuben) ik vroeg me af of ze pasten en waar ik les volgde zij de baas van ja. ik rij altijd met een gel maar gisteren was hij tijdens het rijden eruit gevallen maar omdat ik toch bijna ging stoppen heb ik het er niet terug gelegd . de volgende morgen als ik mijn paard ging eten geven had hij een drukplek. aan 1 kant van zijn schoft. nu zou ik toch graag eens controleren of ze toch wel passen.
bestaan er daar soms test voor die je thuis kan doen of tips waarop je moet letten als je een zadel past?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:33

Als je paard er een drukplek van heeft past het zadel dus duidelijk niet. Om zo uit te leggen hoe je kunt zien of het zadel past is erg lastig. Je kunt beter een goede zadelmaker laten langskomen.

Misschien is er op het internet wel iets te vinden trouwens met foto's die het illustreren?

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:35

Zo snel mogenlijk een ander zadel zoeken want ook met een gelpad ligt het dan niet goed.

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:43

ff contact opnemen met harnessmaker op dit forum voor nadere tekst en uitleg. Mogelijk kan hij ook de kussens aanpassen indien de maatvoering verder ok is.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:01

Je zadel past niet.
Waarschijnlijk is de boom niet geschikte of is er iets mis met de vulling.
Het is normaal niet nodig een gelpad te gebruiken ,maar in dit geval (voorlopig) wel.
Ga naar je zadelmaker of pm harnessmaker