zadelonderlegger onder het zadel???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M59

zadelonderlegger onder het zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:18

Ik wist niet echt een duidelijke titel te bedenken voor dit topic.

Maar ik heb dus een poos geleden een lamswolle zadelonderlegger gekocht. Eerst deed ik hem onder mn zadel en boven mn dekje, dus eerst mn dekje, dan de onderlegger en dan het zadel, zodat de onderlegger niet op de blote paardenrug lag.
Alleen nu las ik laatst dat de onderleggers er voor gemaakt zijn op de blote paarden rug te leggen (dus onder het dekje) omdat dat de vocht en warmte regelt enzo.
Nu heb ik dat dus gedaan, maar nu was mn paard, dus zeiknat van het zweet onder het zadel (na intensief werken) en alleen op de plek waar de onderleger lag.
Dus nou was mijn vraag of dit zo hoort..

_Nicky

Re: zadelonderlegger onder het zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:20

Ik denk het niet, ik heb hem zelf altijd tussen mijn dekje en zadel inzitten... Bovendien gaat mijn dekje er vreemd van zitten?

_Nann_Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:07

ik vind die bont dingen zowiezo onzin, je zadel hoort gewoon goed te passen... en als je hem op je sjabrak legt is ie gewoon voor de sier, je moet ze idd op de blote paardenrug leggen, je kan beter gewoon een sjabrak kopen dan die helemaal van bont gemaakt is... mjaa nogmaals ik vind ze onzin...

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:51

Ze behoren idd op de blote paardenrug te liggen.
Maar ik hem er een, en gebruik ze alleen maar voor de sier op westrijd, tussen zadel en dekje;)

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 16:42

Oké, maar jullie hebben dus niet dat je paard/pony na een intensieve training nat is onder het bontje..?

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:27

Nóg beter is het deze helemaal niet te gebruiken zolang je zadel niet is aangepast om te rijden met zo'n onderlegger.....