Vorige week ben ik op een haflinger wezen rijden. Heb even geholpen met opzadelen, maar toen ik onder de buik door de singel pakte ging het mis want daardoor viel het zadel van haar rug. Ken mijn geluk; het leer op de bovenkant was beschadigd, want het zadel viel op een gewone straatstenen bodem.
Mens begint al direct te flippen dat ze het niet gaat betalen en dat ze krom heeft moeten liggen om het te kunnen kopen, en dat de boom weer kapot is en het gemaakt moet worden.
Nou, dat het gemaakt en nagekeken wordt allez. Lijkt me logisch. We hebben er die dag overigens nog wel mee gereden want dat kon vast wel. Aan de Haf was niet te merken dat het niet goed was ofzo. (nb; het was op haar aandringen dat ik er toch nog op ben gestapt, als ik het idee heb dat het mis kan zijn klim ik er niet op. Maar het leek ook echt alleen een beschadigd stukje leer.
Afijn, dag later belt ze; ze was met het zadel naar de ruitersportzaak geweest (weinig zeeuwen die het in hun kop halen om daar een zadel heen te brengen, maar goed). Het moest opgestuurd, want het leer kon niet gemaakt en de boom moest vernieuwd. Niet dat de boom kapot was, maar moest wel vernieuwd want die had zo'n oplawaai gehad dat het niet meer goed zou komen. En die boom was ten slotte al eens gerepareerd, en daarna had het zadel al nooit meer lekker gelegen dus dit kon echt niet meer.
Kosten; 600,-
Heb haar nog gevraagd wat de normale zadelmaker vindt, maar daar wil ze absoluut niet van weten.
Ik heb braaf toegezegd mijn verzekering te bellen, maar ze had haar verhaal al klaar; het was niet verzekerd, alleen maar als ik zou zeggen dat ik het zadel zonder toestemming had gepakt om op mijn eigen haflinger (die niet van mij is overigens) te leggen en dat hij het zadel stuk gemaakt heeft...
Iets zegt me dat ze me loopt te naaien waar ik bij sta; ze was al eerst naar mijn haf komen kijken om het barefoot uit te proberen, dit wilde ze ook wel omdat ze maar geen goed zadel vindt voor haar paard. Het zadel dat ze nu heeft (en dat dus stuk is) heeft volgens haar altijd goed gelegen, tot het paard omgeslagen is waarbijde boom dus beschadigd is geraakt. Ze gebruikt er al 2 dekjes onder om te zorgen dat het een beetje fatsoenlijk blijft liggen.
Echt hoor, dat het zadel kapot is; klote, en ik wil ook best mijn verantwoording daarin wel dragen, maar nu heb ik een beetje het idee dat ze een niet passend zadel op mijn kosten weer helemaal goed wil hebben.
Het gaat over een Daaleman trouwens...
Iemand een mening, hoe kom ik erachter of ze de waarheid spreekt of ?? En heeft 1x vallen echt zo'n risico?