beenbescherming voor de achterbenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

beenbescherming voor de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 19:05

wij willen de achterbenen van een paard beschermen tijdens het losgooien. Ze kan nogal gek doen af en toe en willen geen wondjes.
Nu zijn op zich die harde peeskappen daar natuurlijk ook geschikt voor, ook al hebben ze geen nut voor de achterbenen als peeskap zijnde.

gebruiken meer mensen ze daarvoor en neem je dan gewoon een maat groter dan voor of bestaan er speciale voor ?

eventueel kunnen we ook die 3 in 1 dingen nemen, maar die zijn natuurlijk wel zacht en worden sneller goor

wat gebruiken jullie voor de bescherming ?

#Ymke#

Re: beenbescherming voor de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:09

er zijn speciale voor de achterbenen. Die zijn langer dan de gewone peesbeschermers(eskadron heeft ze). Ik weet dat o.a. divoza die dingen verkoopt.
Er is een website speciaal voor outdoor/cross en die hebben ook dat soort dingen, ik ga kijken of ik die kan vinden voor je.

{edit: gevonden http://www.canter-equipment.nl/ }

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:13

Even opgezocht:

Peesbeschermers Eskadron
Prachtige peesbeschermer voor de achterbenen.Deze peesbeschermer wordt vaak gebruikt voor de achterbenen om ervoor te zorgen dat springpaarden deze hoger optillen. Reeds in gebruik bij vele topruiters. Maat paard.
€ 68.95

Afbeelding

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:05

3 in 1 beschermers ( ? )

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 20:32

IngridM schreef:
eventueel kunnen we ook die 3 in 1 dingen nemen, maar die zijn natuurlijk wel zacht en worden sneller goor

ja daar had ik ook al aan zitten denken, maar omdat ze zachter zijn misschien minder besccherming ?

IngridM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 20:33

bedankt ymke, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, ik heb daar zelfs toen mijn bodyprotector gekocht.....

eigenlijk snap ik het nut niet zo van peesbescherming aan de achterbenen, ik zou juist eerder denken aan bescherming van de voorkant van de achterbenen, of zie ik dat nu weer heel verkeerd ?

Noompiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:40

ik zal gewoon voor de 3 in 1 beschemers gaan die beschermen de voor en achter kant

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:44

Ik vind die lange Eskadrons superfijn. De achterkant is voor als ze tegen de wanden slaan bijvoorbeeld De voorkant krijgt normaal geen klappen, ze slaan met de achtervoeten tegen de voorbenen dan

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:48

Ik heb ze ook super fijn....als je toch nog wat bescherming wil aan de voorkant zijn er nu van Eskadron ook Crossbeschermers die hebben aan de voorkant ook nog een laagje.

IngridM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 21:25

owkee, bedankt iedereen !

_Michelle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:53

Die van eskadron heb je ook van Br maar dan de helft goedkoper Verder heb je nog deze beschermers voor de achterbenen:
Afbeelding (zijn te koop van mij )