Help. advies gevraagd vraagjes over dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Help. advies gevraagd vraagjes over dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 14:48

hallo,

Ik ben bezig om een ander zadel te kopen aangezien mijn dressuurzadel te krap werd voor mijn paard en deze onlangs verkocht is. Ik kijk tuurlijk eerst wat goed licht op het paard, daarna of ik er goed in zit want dat is toch ook wel belangrijk. Het moet gewoon een goede combi van dat zijn.

Ik heb nu een antal merken op haar gehad maar tot nu toe reageerde ze daar erg slecht op. Dat waren.

kentaur
kn
sommer
stubben
euroriding

waar ze wel super op reageerd is passier grand gilbert en br strauss. De passier reageerd ze nog het beste op ze liep zo als ze nog nooit gelopen had.

Nou vond ik zelf hulsebos altijd lekker zitten je zit net wat meer in je paard dan bij passier. Alhoewel ik toch eerst weer zou moeten wennen aan zn diep zadel.

Nou zijn er mij 3 zadels aangeboden

1 passier grand gilbert van 2,5 jaar oud

1 anky die met vierkante lepel van 10 maand oud

1 hulsebos wb3 van 1,5 jaar oud

nou zitten de 3 zadels op ongeveer de zelfde prijsen dus daar kijk ik verder niet naar.
Maar aan nieuwprijs is de grand gilbert van passier wel het duurst dat zegt toch ook wel wat.
Ik heb informatie gevraagd over het anky zadel en men zegt zelf bij de ruitersportzaken dat de anky zadels puur zo duur zijn doordat er anky op staat. Dus het zelfde effect als bij de pads.

Nou vind ik zelf dat hulsebos zadels kwa kwaliteit ook nogal wat te wensen overlaat maar goed ik ben wel altijd zuinig op mijn zadel dus dan zal het wel minder hard slijten.

Nou wil ik graag van jullie weten (ik weet wel dat het belangrijkste is dat het goed op het paard ligt maar ongeacht dat) welk zadel jullie hadden gekozen en waarom.

Ik heb dus de passier alleen nog maar kunnen passen en de anky heb ik op een bok geprobeerd dus ja altijd anders maar voelde wel goed. De hulsebos heb ik wel is opgereden maar niet op mijn paard.

Dus graag jullie mening en dan puur gebasseerd op kwaliteit etc. dus niet aanhalen over welke het beste op mijn paard ligt maar echt welke jullie zouden nemen aan de hand van kwaliteit en pasvorm en eisen van de dressuurruiter..

graag wil ik ook nog weten wat jullie fijner vinden een diepe zit of juist niet een dikke wrong of juist niet. Een bovenbeen wrong of juist knie wrong?

Daarnaast ook de vraag :

wat eissen jullie van een dressuurzadel behalve dan dat ie gewoon super op je paard past?

motiveer je antwoord:P

en welk merk trekt jou het meest aan?

ik ben benieuwd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-06 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topics samengevoegd.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:11

BR struass? mail even ik heb er een te koop. Is ook te zien bij NICKYU op bokt... aanrader ivm prijs.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 15:11

harnessmaker schreef:
BR struass? mail even ik heb er een te koop. Is ook te zien bij NICKYU op bokt... aanrader ivm prijs.

haha nee die hebben we al en als we er een bij zouden kopen wat waarschijnlijk niet gebeurd kunnen we hem al voor een goede prijs splinternieuw kopen dus nee dank je