Ik ben sinds een half jaartje bezig met mijn paard langzaam aan in te rijden. Deze keer eens goed de tijd ervoor genomen, omdat hij het niet zo snel oppikt, en elke week zo'n 20 minuutjes, een keer in de week mee bezig geweest. Zadelmak ging prima, erop zitten ook, stap en draf op stemcommando en lichte beenhulpen, zit er allemaal in. Ik heb dit met een touwhalster gedaan allemaal, eigenlijk gewoon meegelift om hem zoveel mogelijk te laten wennen. (Ik heb er nu zo'n 20 keer opgezeten in totaal, door maar een keer in de week te rijden, hij is bijna 4 nu) Nu wil ik hem aan een bit laten wennen omdat het ook de bedoeling is dat ermee gemend gaat worden.
Welk bit raden jullie aan voor mijn tinkerding? Ik ben er inmiddels achter dat het vooral niet te dik moet zijn, want een aantal bitten die we al geprobeerd hebben waren echt te dik en te zwaar. Zelf denk ik in ieder geval aan dubbelgebroken.
Voor mijn 3-jarige had ik de dubbel gebroken kk bustrens gekocht (die hele dure). En m'n paard loopt er niet echt lekker op. Ze heeft nu een gewone enkel gebroken RVS watertrens in en dat gaat veelbeter (of ik rij haar bitloos)