Welk zadel vinden jullie het beste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fysiomeid

Welk zadel vinden jullie het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 15:42

Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn 3 jarige. Aangezien hij waarschijnlijk over een tijdje toch nog een stukje in de breedte zal gaan groeien wil ik toch niet meteen een superduur zadel. Ik zat eens op internet te kijken (drunense ruiterhuis) en ik kwam de volgende zadels tegen:

Euroriding Luxor
Euroriding Diamant
Kieffer Malmö
Ainsley Vanguard
Stübben Maestoso

Ik heb zelf alleen ervaring met de Euroriding Luxor, want een kennis had deze. Ik weet ook wel dat het natuurlijk deels aan mijn paard ligt welke er überhaupt op past, maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen. Ook over onderhoud en kwaliteit wil ik graag wat weten!

Alvast bedankt!!!

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:59

Ik heb een Kieffer Malmo en da´s een superzadel. Blijft lang goed, gaat niet snel stuk en blijft netjes bij voldoende invetten. Ik vind het een superzadel. Let wel op de prijs, ik had em namelijk goedkoop maar sommige verkopen het zadel uiterst duur!

_Nicky

Re: Welk zadel vinden jullie het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:02

Heb zelf 1x op een Euroriding Diamant zadel gezeten, en die zat heerlijk!
Zelf heb ik een Euroriding Jade, en die zit ook heerlijk...

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:25

Ik heb een Stubben Maestoso en de Stubben Scandica. Beide fijne zadels, een aanrader dus

justicehcb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:27

als je geen duur zadel zoekt dat toch goed licht zo ik kijken naar een wintec!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:31

Het beste zadel, is het zadel dat past

Ik heb zelf ook de Euroriding Luxor.
Ik kan je alleen wel de betreffende winkel afraden.

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:39

Ik heb een Euroriding Jade, maar dat wist je miss al wel
Die raad ik je aan dus

Waarom ga je niet met hem naar Sta-Rho? O nee wacht, hij was nog niet ingereden. Maar miss wel een idee om daar voor een zadel te kijken.
Als je foto's meeneemt van zijn rug en bouw, dan kunnen hun een beetje zien hoe en wat.
De zadels kan je binnen 24uur terug brengen als hij niet past

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:44

Je gaat toch niet zeker zelf kijken of een zadel goed past of niet??? Tenminste, dat kan ik je zeer zeker niet aanraden......

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 16:57

Vonnie84 schreef:
Het beste zadel, is het zadel dat past

Ik heb zelf ook de Euroriding Luxor.

Ik kan je alleen wel de betreffende winkel afraden.

Ehhh hoezo? Ben daar wel benieuwd naar, voordat ik die reis overweeg.

Liesjuh schreef:
Ik heb een Euroriding Jade, maar dat wist je miss al wel
Die raad ik je aan dus

Waarom ga je niet met hem naar Sta-Rho? O nee wacht, hij was nog niet ingereden. Maar miss wel een idee om daar voor een zadel te kijken.
Als je foto's meeneemt van zijn rug en bouw, dan kunnen hun een beetje zien hoe en wat.
De zadels kan je binnen 24uur terug brengen als hij niet past

Hoi, ja ik wist dat jij een jade had idd! Ja hij is ondertussen al wel een beetje zadelmak, maar om er nu echt veel zadels op te gaan uitproberen, kweet niet of dat nu al zal gaan

Ik zat idd ook aan Sta-Rho te denken, maar omdat ze bij het drunense ruiterhuis binnenkort 30 en 40 procent korting hebben, dachtik dat ik daar misschien maar eens moest gaan kijken.

Vonnie84 schreef:
Je gaat toch niet zeker zelf kijken of een zadel goed past of niet??? Tenminste, dat kan ik je zeer zeker niet aanraden......

Nee, maar ik weet wel al de boommaat (kep zo'n soort mal van zijn rug), en dan wil ik het gewoon proberen. Ik kan hem volgens hun weer gewoon inruilen na een paar dagen, dan krijg ik mijn geld terug, en anders dan zet ik hem zelf op internet. Wij hebben ook een zadelmaker in de buurt wonen, dus die laten we er dan zowiezo ook naar kijken, misschien dat er nog wat opgevuld moet worden her en der, dan kan hij dat meteen doen. Maar dus ivm die kortingen (scheelt toch zo een paar 100 euro) d8 ik ik peil vast een beetje.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:00

Ik heb de Maestoso voor mijn 3-jarige. De zadelmaker heeft dit zadel aangepast aan mij (andere wrong) en m'n paard. Hij heeft er bij gezegd dat het zadel na 3 maanden waarschijnlijk niet meer zal passen en dat het aangepast moet worden. Dit zal zeker het eerste jaar nog wel een keer moeten. In mijn geval zit dit bij de aanschafsprijs in (zo vaak als nodig is).

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:07

Ik heb zelf een euroriding Luxor en vind het een heel goed zadel, ik ben er heel tevreden over.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:09

ik heb 2 wintec zadels, ben er heel blij mee en zou geen ander zadel willen !

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:15

Ik heb zelf een imperial riding dressuurzadel, type siera Erg fijn zadel, een diepe zit en dikke kniewrongen! Geloof dat ze nieuw 500/600 euro zijn.
Ik heb wel ervaring met de euroriding jade, maar dan die met opliggende kniewrongen, die vond ik onwijs fijn rijden!! Maar het is wel een gedwongen zit, daar moet je van houden.

Fysiomeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 13:21

germie schreef:
Ik heb de Maestoso voor mijn 3-jarige. De zadelmaker heeft dit zadel aangepast aan mij (andere wrong) en m'n paard. Hij heeft er bij gezegd dat het zadel na 3 maanden waarschijnlijk niet meer zal passen en dat het aangepast moet worden. Dit zal zeker het eerste jaar nog wel een keer moeten. In mijn geval zit dit bij de aanschafsprijs in (zo vaak als nodig is).

Zooo dat zou wel ideaal zijn!! Waar heb jij je zadel gekocht??

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:03

ik heb een wintec gehad die was in onderhoud wel makkelijk af en toe even een doek erover heen, ik heb nu een kiefer lech profi, veel mooier en hij zit heerlijk

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:08

Fleur de Lys..... die worden pas op je paard geleverd! Top kwaliteit boom en leer. Super afwerking!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:22

hoe bedoel je dat? pas op je paard?

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:38

Fysiomeid schreef:
germie schreef:

Zooo dat zou wel ideaal zijn!! Waar heb jij je zadel gekocht??
In Groningen bij Kootstra.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:04

Ik heb een Merovech en die bevalt echt super. We hebben hem al jaren. Sindskort ook een springzadel van Merovech erbij maar daar heb ik nog niet op gereden. En we hebben een Kieffer Garmisch

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:08

Ik vind Kieffer excellent heerlijk, Mijn paard klan soms nog wel eens hoog opgooien en deze vangt alles heerlijk op, je kan er heerlijk in doorzitten. en uren lange buitenritten maken zonder pijn.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:08

Xox schreef:
Ik heb een Merovech en die bevalt echt super. We hebben hem al jaren. Sindskort ook een springzadel van Merovech erbij maar daar heb ik nog niet op gereden. En we hebben een Kieffer Garmisch

Ook heerlijk zadel die kieffer, hebben wij ook!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:38

Euroriding Luxor
Deze heb ik. Erg fijn zadel! Voelt lekker en ligt super op mijn paard. Ik heb hem nu sinds begin december. Ook bij Drunens Ruiterhuis gekocht.

Euroriding Diamant
Vond hem duidelijk minder dan de Luxor. Ik ging er van voorover zitten. Ook een stuk harder en vlakker.

Kieffer Malmö
te hard, niet mijn ding

Ainsley Vanguard
Had ik eerst, heb hem weggedaan, omdat ik merkte dat hij bij mijn paard niet lekker meer lag. Drukte op haar rug. Ainsley schijnt best bekend te staan als een zadel wat op de rugspieren drukt. (knelt dus)

Stübben Maestoso
te hard

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 00:17

In Groningen bij Kootstra.
[/quote]

Echt een vakman! Mijn zadels komen er ook weg, Hele goede service en niet duur

Soetekind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:27

heeft kootstra ook een mail adres, of een homepage?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:33

nee kootstra heeft niet eens een rijbewijs maar wel een telefoon! 050-3132604