Ervaringen met Sprenger Dynamic RS bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luxlover

Ervaringen met Sprenger Dynamic RS bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 14:06

Dit bit is vrij nieuw op de markt en nu zou ik willen weten:
- wie van jullie dit bit al gebruikt en
- wat jullie ervaringen zijn
- welk bit jullie voorheen gebruikten

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:09

Heb 'm, super bit! Ze is zowiezo al makkelijk in d'r mond, maar met dit bit durft ze er meer 'tegenaan' te komen met de aanleuning in de oprichting vergeleken met de K&K Ultra. Geeft een net wat fijner en stiller beeld.

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:59

Mijn paard krijgt er een betere en stillere aanleuning van. Voorheen reed ik altijd gewoon op een rvs enkelgebroken watertrens.
Ik mocht dit bit uitproberen van de ruitersportzaak en het beviel me super!
Ze was onrustig in de aanleuning, soms wat taai, soms krulde ze zich op, met dit bit gaat ze véél constanter en dan kun je pas echt gaan rijden!
Ook neemt ze dit bit makkelijker aan, dat zal door het materiaal Aurigan komen. Ze schuimt ook meer/beter.

Luxlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 18:06

Nog niet zo veel gebruikers dus. Zelf vind ik ook dat hij er beter op loopt. Adverteert Sprenger eigenlijk wel al met dit bit? Ik ben er toevallig tijdens surfen op het internet tegenaan gelopen. Verder nog geen advertenties gezien in de bladen

labe

Re: Ervaringen met Sprenger Dynamic RS bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:22

Hier nog een nieuwe gebruiker, heb pas ook op Bokt naar ervaringen gevraagd. Ik heb het nu zo'n anderhalve week en ben er blij mee, tenminste, mijn paard is er blij mee.
De reden waarom ik ben overgeschakeld is dat vrijwel alle bitten die ik geprobeerd heb, niet lekker in haar mond lagen, zelfs een 12 mm dubbelgebroken bustrens was nog teveel, lag aan het dikke middenstuk waardoor ze steeds met het bit liep te wurmen alsof ze het uit probeerde te spugen. Dat vond ik zo zielig...
Na een hoop speurwerk en over en weer gevraag, bedacht ik dat de Sprenger Dynamic nog kon proberen en anders maar overgaan op bitloos rijden.
Dit bit word nu wel door mijn merrie geaccepteerd en het ligt stil in haar mond, ze neemt het gemakkelijker aan en durft meer te ontspannen, het lijkt anatomisch gezien heel goed bij haar te passen.

Ik heb tot nu toe geen winkel in Nederland kunnen vinden waar het bit te koop is, het moet besteld worden en levertijd bedroeg 2 a 3 weken. Omdat ik vlakbij Belgie woon, ben ik naar een ruitersportzaak in Kalmthout gegaan waar ze het wel op voorraad hebben.

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:23

zijn deze bitten ook in 18 mm te verkrijgen? Ik zie overal alleen maar 14 of soms 16 mm staan. Ik gebruik nu de KK dubbelgebroken 18 mm, maar hij is best onrustig met z'n hoofd, loopt ook steeds met zn tong te klooien, dus wie weet past die hem beter.

Hij heeft een heel klein, fijn mondje zeg maar. Maar ik vind 16 mm zo dun klinken............... Maar als hij te weinig ruimte heeft, is het wellicht voor hem wel prettig??

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:25

Ze zijn wel dun ja, maar door de perfecte pasvorm niet meteen scherper hoor!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:41

Hoe liggen ze in de mond, houden ze de tong meer vrij dan een gewone dubbelgebroken trens, of drukken ze er juist meer op?

Luxlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 12:11

Dit bit is een nog anatomischer uitvoering van de de K&K ultra bitten van Sprenger. Ik denk dat het net zo op de tong drukt als de andere K&K ultra bitten alleen is dit bit dunner en past door zijn vorm beter in de mond van je paard. Kijk anders eens op de site van Sprenger http://www.sprenger.de/hs/abt_reit/neuheiten/40414.htm