plekjes van de springschoenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rapiti

plekjes van de springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 17:10

Hey,

Ik heb een paar van die simpele springschoenen (gewoon van rubber, met klitteband). Ik heb er nu een paar keer mee gereden, maar mijn paard heeft er nu al voor de 2e keer een plekje door gekregen (opzij van de kootholte). Is dit normaal? (nej duh, ik bedoel eigenlijk hebben meer mensen hier last van?) Waar zou het aan kunnen liggen en kan ik er eventueel iets aan doen? Ik gebruik ze nu voor het losgooien en dan voldoen ze prima (dan krijgt ze geen plekjes, maar dan de schoenen zitten er ook niet zo lang om).

Alvast bedankt

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:15

Ons oude paard had het ook. Die kreeg het bij hele harde rubbere springschoenen. Je hebt ook iets soepelere springschoenen (echt super soepel).
Ik heb geen ervaring met neopreen springschoenen, maar ik kan me voorstellen dat je het dan niet krijgt.

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:17

Mijne heeft het ook. Kan absoluut niet tegen die rubberen dingen. Ik heb leren van kentauer gekocht. Dan maar wat duurder.. Een super zacht randje en leren stevige schoenen.

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:29

Een maatje groter kopen kan ook helpen, of idd neoprene die zijn heel zacht (maar daardoor ook eerder kapot).

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:54

Mss doe je ze te strak vast,anders maatje groter nemen.

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:56

Ik heb zachte van kiefer, die zijn ook met klitteband en schuren absuluut niet.
Zijn heel fijn

Rapiti

Re: plekjes van de springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 09:17

yulan schreef:
Mss doe je ze te strak vast,anders maatje groter nemen.

Ik heb ze naar mijn idee niet te strak, maar zal er de volgende keer extra op letten. Volgens mij heb ik al de grootste maat, maar ik zal ook daar eens naar kijken.

bedankt allemaal voor de reacties

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:33

Door het draaien van de springschoenen kunnen er brandwondtjes ontstaan. Had die van mij ook last van, heb nu leren van eskadron met en zonder bont. Nu heeft hij nergens meer last van.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:35

Hey, mijn paardje had ook hele open voetjes van rubberen springschoenen. Sinds dien heb ik ze neopreen en daarmee loopt ze ze niet kapot. Ze zijn van Norton, en ze zijn erg sterk.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:55

De mijne heeft het helaas ook, die kreeg idd echt open wonden ervan, en dan had ze ze maar een half uurtje om...
Ik had eerst rubbere, toen een paar met zachte binnenkant gekocht, toen had ze het nog steeds, toen een maat groter, maar toen kreeg ze het weer.
Edit: Ik heb ze toen een paar keer los gedaan, nogsteeds, toen bijna helemaal los (maar dan draait ie juist) dus nog steeds last, toen een keer juist strakker gedaan, nog steeds last...

Dus nu *** aan de springschoen, ze doet het maar zonder

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:04

Mijne had het ook van die rubbere. Heb nu nieuwe gekocht van br en heb er bijna nooit meer last van en ze zijn helemaal niet duur.

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:12

Ik heb neoprene van harrys horse:
Springschoen gemaakt van High density neoprene. Achterzijde (voor in de kootholte) voorzien van 'bobbeltje' om de springschoen op z'n plaats te houden. Klittenband sluiting.

Maten S, M en L.

Afbeelding

Ze waren iets van 12 euro geloof ik, weet het niet helemaal zeker. Het voordeel van deze is dat er zo'n bobbelte aan de binnenkant zit, waardoor je springschoen beter op zijn plek blijft zitten. Hierdoor gaat het dus ook minder schuren!! Ik vind ze echt ideaal, en ze zijn helemaal niet zo duur.

(PS voor de modebewuste mensen die het grote logo lelijk vinden, dat gaat er heeel snel en makkelijk af )