bandageren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kinscem

bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 12:50

Ik heb een 2-tal vragen over bandages

1e kan je fleecebandages gebruiken voor het rijden.

2e hoe doe je ze het beste om ik heb ze nog nooit eerder gebruikt.

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:11

1. ja
2. niet

Als je niet weet hoe het moet, moet je er niet aan beginnen, dan kan je beter peesbeschermers omdoen, dan kan je minder kwaad doen. Bandages zijn heel mooi, maar je moet weten wat je doet.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:12

vraag iemand die je er goed mee kan helpen en die het je kan leren

_Nicky

Re: bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:13

Het eerste antwoord is ja, en bij het 2e antwoord zeg ik: Oefenen, oefenen en nog eens oefenen! Laat het eerst voor doen door iemand die het goed kan, en dan zelf oefenen. En als je denk dat ze goed zitten, even aan iemand vragen of dat ook zo is. Althans, zo heb ik het mezelf geleerd.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:32

En als je oefent, zorg wel dat er iemand bij is die wel weet hoe het moet. Je doet het eerder fout dan goed!

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:52

Als je niet kan bandageren begin er dan niet aan anders krijg je echt ongelukken en verkeerd bandageren akn ook verkeerd zijn voor de pezen.
Zorg dat je het goed leerd want verkeerd bandageren leverd problemen.Het is niet zomaar een lapje stof omwikkelen hoor.
Je moet de juiste richting op bandageren, niet te strak en niet te los, de druk gelijkmatig verdelen.Laat je goed begeleiden voordat je bandages om doet en gaat rijden.Gebruik dan liever peesbeschermers.
En gebruik bandages ten eerste voor de stevigheid en bescherming en niet alleen omdat het mooi staat.Het eerste is het belangrijkste.Als je niet kan bandageren en je wilt wel een leuk setje hebben koop dan een ander kleurtje peesbeschermers, die zijn er tegenwoordig in zoveel modetinten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:34

Talisha schreef:
Het eerste antwoord is ja, en bij het 2e antwoord zeg ik: Oefenen, oefenen en nog eens oefenen! Laat het eerst voor doen door iemand die het goed kan, en dan zelf oefenen. En als je denk dat ze goed zitten, even aan iemand vragen of dat ook zo is. Althans, zo heb ik het mezelf geleerd.

Dat lijkt mij ook de beste tip

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:40

Als ik bandageer met onderlappen eronder wordt het zo dik.. Is dat verkeerd?

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:43

cece schreef:
Als ik bandageer met onderlappen eronder wordt het zo dik.. Is dat verkeerd?

Als het gelijkmatig 'dik' wordt, is het goed, maar als het zo in een 'bolletje' komt, dan is het verkeerd

jasmijn78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:22

Ik gebruik nooit bandages. Ik vind bandages helemaal niet goed voor een paard. Ten eerste loopt de temperatuur tijdens het werkheel hoog op onder een bandage, en dat is zeker niet goed voor een paardebeen. Ten tweede moet je ze ALTIJD met onderlappen aanbrengen, anders knellen ze en ze kunnen losraken. Ten derde kun je over het postitieve effect van bandages twisten (behalve dat het mooi staat) En ten vierde beschermen ze de pezen niet tegen harde klappen van buitenaf.

Geef mij maar peesbeeschermers. Ik hoef niet aan de setjes-rage mee te doen.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:44

jasmijn78 schreef:
Ik gebruik nooit bandages. Ik vind bandages helemaal niet goed voor een paard. Ten eerste loopt de temperatuur tijdens het werkheel hoog op onder een bandage, en dat is zeker niet goed voor een paardebeen. Ten tweede moet je ze ALTIJD met onderlappen aanbrengen, anders knellen ze en ze kunnen losraken. Ten derde kun je over het postitieve effect van bandages twisten (behalve dat het mooi staat) En ten vierde beschermen ze de pezen niet tegen harde klappen van buitenaf.

Setjes rage kan ook met gekleurde peesbeschermers

Rytm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:59

jasmijn78 schreef:

Dat was de vraag niet. Die discussie hebben we al zovaak gehad.

Je kan wel zeggen dat je er niet aan moet beginnen, maar iedereen heeft het moeten leren. Dus vraag iemand erbij die je helpt de eerste paar keren, tot je het kan.
Succes!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:13

Misschien moet je jezelf eerst afvragen waarom je perse je paard wil bandageren? Een echt nut heeft het namelijk niet. Of je moet het geweldig leuk vinden om te bandageren?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:18

Mwa ik snap het wel hoor, iedereen wil dat soort dingetjes toch kunnen. Als je het gewoon goed leert kan het geen kwaad vind ik.

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:32

jasmijn78 schreef:
Ten tweede moet je ze ALTIJD met onderlappen aanbrengen, anders knellen ze en ze kunnen losraken. te doen.

Afhankelijk van het soort bandage wat je aanlegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:53

maaitjuh schreef:
Mwa ik snap het wel hoor, iedereen wil dat soort dingetjes toch kunnen. Als je het gewoon goed leert kan het geen kwaad vind ik.

Mee eens. Niet eens alleen voor 'de leuk', maar ook omdat het in veel gevallen gewoon erg praktisch is om het te kunnen.