Hoi, wie rijdt er hier met veiligheidsbeugels en wat voor soort? Mijn Roestvrijstalen veiligheidsbeugel ,met veermechanisme (klapt de veiligheidsbeugel zijwaarts open) is nu al voor de tweede keer verbogen. Dus zijn er nog andere opties? Ik heb ze gekregen van mijn vader, maar ik merk dat ik er nu opeens psychologisch wel een steuntje aan heb. Ik vind het een heel klein beetje eng idee om met gewone te gaan rijden weer, omdat ik nogal regelmatig val (rare sprongen....) hoewel wel steeds minder en veel minder dan in het begin...
ik heb sprenger beugels (die alle kanten op kunnen bewegen) en veiligheidsbeugels die aan 1 kant open zijn. (moet eigenlijk een elastiek in maar dat heb ik niet)
maar ben met beide nog niet gevallen, dus kan je er verder niks over vertellen.
die safestyle is eigenlijk precies hetzelfde als de beugel of de foto die ik hierboven heb geplaats. hij ziet er misschien iets mooier uit, maar is ook 100 euro duurder.
ik draag die beugels trouwens ook met de opening naar binnen net als bij safestyle (geloof dat officieel de opening naar buiten moet bij die andere)
Ja dat zijn ze idd! quik-out ik was de naam kwijt. Vind wel een nadeel dat je minder grip hebt met deze. Met rubberen blokjes erin heb je net wat meer grip is mijn ervaring
Ik heb in de quick-outs, toen dat middenstukje "op" was van het vele rijden. Zelf er een rubbertje ingemaakt. Gewoon bij de hema gehaalt op maak geknipt en met secondelijm erop geplakt. En dat is nu wel breder en meer grip
Heb ook Quick-Outs, bevallen me goed, beugels zijn altijd netjes opengeklikt Sommigen schijnen een gepiep erbij te horen, heb ik eigenlijk geen last van
Ik heb veiligheids beugels met elastiek. Werkt heel fijn. Elastiek knapt met gewoon rijden niet, maar als je eraf valt wel. Eigenlijk moeten veiligheidsbeugels verplicht worden!!
tip:koop geen beugelblokjes met een soort van schuurachtig materiaal erin met warm weer smelten ze gaan ze loszitten en dan heb je heel je laarzen onder zwarte troep zitten. En je voeten zitten bijna vastgelijmd door die zwarte troep