wie weet of de k&k correctiebit echt werkt???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jamesbont007
Berichten: 14
Geregistreerd: 12-09-05

wie weet of de k&k correctiebit echt werkt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 17:44

hoi,

mijn paard pakt bij het springen op wedstrijden altijd het bit vast, zou zo'n correctie bit echt werken.

Wie heeft er ervaring met zo'n bit???
Laatst bijgewerkt door jamesbont007 op 03-04-06 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:46

het is bit,
maar wat voor een correctie bit? heb je er een foto van?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:14

Ik heb er een week mee gereden. Was nog nooit van mijn paard afgevallen, maar toen lanceerde ze me gewoon. Heb toen mijn gewone bit er maar weer aan gedaan

germie

Berichten: 26012
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:33

Ik heb er ook wel eens mee gereden. Het ene paard werd er juist enorm zwaar van op de hand. Het andere paard gaf er makkelijker op na. Maar toch na een paar keer gewoon weer overgestapt op een dubbelgebroken kk (wel van een iets andere dikte). Ik zou eerder eens kijken of het niet aan jezelf ligt of aan het model/dikte van het huidige bit als het paard te sterk wordt.
Je moet het toch rijtechnisch oplossen.
Het correctiebit kan je het gevoel geven van hoe het moet, maar dit gevoel moet je ook met een gewoon bit kunnen krijgen. Rij je er op de juiste manier een keer mee voor je gevoel (daarom deed ik het, bij m'n instructeur), dan kan het helpen om je gevoel te ontwikkelen. Maar als het paard er slecth op reageert, dan werkt het averechts. Gebruik het niet om je slechte gewoontes mee te verdoezelen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:49

ik rij willem met een correctie bit en hij loopt er super op.

als ik een gewone ongebroken trens gebruik gaatie hangen en als ik een dubbel of enkelgebroken trens gebruik negeertie me volledig.
hij gooit dan regelmatig zijn tong erover en zet het op een rennen.

ik heb goed les en willem loopt echt super. willem is manegepaard geweest en volledig afgestompt in zijn mond. als ik het voor ons beide prettiger kan maken door een een correctiebit in te doen, waarom zou ik dat dan moeten veranderen?

willem houd van de redelijke tong vrijheid die de tongboog hem bied. de ongebroken trens klemde maar op zijn tong. de enkelgebroken trens gaf het notenkraker effect en de dubbelgebroken trens(K&K ultra) lag niet stabiel in zijn mond en gaf een onrustige werking. die gebruik ik nu alleen voor longeren.

maar als je paard het alleen tijdens springen en alleen op wedstrijden doet(wat ik zo kan zien in je verhaal) dan zou ik ergens anders de oplossing zoeken.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:27

Even voor de aanvulling: ik reed met het bit onder begeleiding van mijn toenmalige instructrice. Het was zelfs op haar aanraden dat ik het probeerde...