wintec

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 14:34

ik ben aan het kijken voor een zadel, maar omdat het een verzorgpaard is, leek het me handig om te kijken naar een zadel waarvan de boom verwisseld kan worden. ik kom terecht bij een wintec maar zou graag de voor en zeker de nadelen willen weten van zo'n zadel!

Zofy

Berichten: 766
Geregistreerd: 11-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:14

Ik heb een wintec zadel gehad. Voordeel is dat ze lekker licht in gewicht zijn en je hoeft ze alleen af en toe met een doekje af te nemen (dus niet zoals een leren zadel steeds invetten).
Nadeel is dat ze wat minder lang meegaan dan een leren zadel.
Ik vond het zelf altidj een heerlijk zadel (zit prima).

Niekes

Berichten: 1712
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: The garden of Ede(n)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:46

Ik heb ook een wintec zadel gehad. Het zadel vond ik prettig zitten, wet wat hard. Voordeel is ook dat je de kniewrongen kunt verplaatsen. Nadeel voor mij was dat het zadel piepte als ik met mijn leren rijlaarzen reed. En dus verkocht en een leren zadel aangeschaft!

svenlOver15

Berichten: 534
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Ien't Noorden..! ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:48

Ik ga dit even volgen, wil misschien ook een wintec kopen..

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:49

heb er nog geen nadelen aan gevonden
vind het heerlijke zadels

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:52

Ik heb nu voor de tweede keer een Wintec en ben er nog altijd heel tevreden over. Ze zijn licht, makkelijk schoon te houden en prijs-kwaliteit verhouding is ook prima!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:13

WeslyMaksy schreef:
Nadeel voor mij was dat het zadel piepte als ik met mijn leren rijlaarzen reed.

hebben meerdere mensen hier last van?

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:14

Ja,ik
Maar dat is gwn met mijn rubberen aigletjes. En enkel als ik doorzit of galloppeer.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:18

Het paardje dat ik momenteel train heeft een wintec zadel(is al en jaar of 5/8 jaar oud het zadel dan;) en ziet er nog prima uit ik vind hem juist zachter zitten dan de gewone standaard zadels op de manege, misschien dat dat ligt aan de versie?
Over het verstellen weet ik niet af wel weet ik dat ik met mijn leren inzet(van mijn rijbroek, helemaal tot boven geen lapjes dus;)) geen last heb van piepen en met mijn leren rijlaarzen ook niet.

ik zelf vind het een prettig zadel om te rijden en vind dat het al lang meegaat want hij was al tweedehands zei de eigenaar.

succes met de overweging en een mogelijke aanschaf

Dennis

Berichten: 31478
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:44

Ik ben super blij met m'n Wintecjes.
Heb er 3 en 1 thorowood.
Van die laatste krijg ik een zere kont maar heb niets anders wat mij genoeg aan staat en past(heb er 8 verschillende Wintecs op gehad, dus heb het echt geprobeerd) kunnen vinden in die prijsklasse voor een van mijn pony's.

Ik vind het super zadels, niet te duur, makkelijk in onderhoud en zelfs mijn oudste zadel(eentje van 4 jaar oud) is nog zo goed als nieuw(heb wel de kunsstof singelstoten moeten laten vervangen).

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:13

ik heb een wintec veelzijdigheidszadel.
Echt een heerlijk zadel, ideaal, lekker licht past op practie's elk paard.
en natuurlijk makkelijk dat je er wijnig tot geen onderhoud aan hebt.

en hij is nog lang niet stuk (heb m al zeker 4 jaar ofzo)

dus een goede koop

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:38

Ik heb een wintec Pro dressuur... heb laatst ook op een veelzijdigheid gezeten, die vind ik dan weer harder zitten dan een dressuur.. maar ik blijf het superzadels vinden.

Vooral de dressuur zit dus heel zacht, past prima op verschillende paarden, makkelijk te onderhouden, licht in gewicht..

Ik heb alleen last van krakende laarzen als ik mijn laarzen ent gepoetst heb, maar dan ook alleen met het doorzitten.. omdat ik dan mn been niet netjes stil kan houden

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:15

ik heb een wintec dressuur 500. ik vind het een fijn zadel Je hoeft niet in te vetten en hij zit best zacht, zachter dan mijn stubben iig. Alleen de singelstoten vind ik zwaar irritant, aansingelen is echt pijnlijk met die plastic dingen Soms piept het wel een beetje als ik met rubberen laarzen rijdt, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb ook een paar keer op een wintec 500 vzh gereden en die vind ik persoonlijk vreselijk! De zweetbladen liggen heel ver naar voren Nee dat vind ik echt gruwelijke dingen..
Maar over het dressuurzadel ben ik wel te spreken.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:28

Wij hebben een Wintec dressuurzadel (Cair) en zijn er erg tevreden over. Lekker licht en past tot nu toe nog het beste op ons paard. De zit is wel minder diep dan ons vorige dressuurzadel. Zelf vind ik een diepe zit wat prettiger. Wij hebben zo'n suède-achtige uitvoering. Dat is wel even wennen als je een rijbroek met zo'n leren zitvlak aan hebt. Het is dan net of je aan het zadel vastgeplakt zit.

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:31

Ik vind ze waardeloos Ze piepen als gek als je er met leren laarzen op rijdt, en dat stoort mij enorm! Bovendien vind ik ze niet goed zitten. En ik vind ze gewoon niet mooi

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:33

Het enigste nadeel vind ik dat de singelstoten best wel snel scheuren.
voor de rest vind ik ze heerlijk. Ik rij met rubberen laarzen dus van piepen geen last

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:35

Heb nu een wintec!
Heerlijk zadel! Wil nu ff niks anders! Zit er goed op, en zit gewoon ook heerlijk!
Hij is nog mooi (vind ik dan) en heb hem bijna 5 jaar

svenlOver15

Berichten: 534
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Ien't Noorden..! ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:46

Heeft iemand enig idee of het zadel past op een pony met hoge schoft en iets doorgezakte rug?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:24

mijn paardje heeft een redelijke schoft weet niet wat je hoog noemt maar wel een rechte rug verder dus geen idee, kwestie van passen denk ik:)

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:13

Je kan er ook leren singelstoten op laten zetten!
Ga ik binnenkort ook maar doen.

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:57

Ik vind het top zadels ! zeker als je graag een goed zadel wilt maar daar niet overdreven veel geld aan wil geven.

Ze gaan een hele tijd mee , je hebt er geen onderhoud aan, ze zijn licht, kunnen zeer makkelijk verandert worden van maat,...

het Cair-systeem dat nu op bijna alle nieuwe wintecs zit is ook zeer goed voor de paardenrug

@Alytje : dat die zweetbladen ver naar voor liggen van het vzh zadel is misschien omdat het een vzh-zadel is ? nee? ik rijd ook vaak met dat zadel en vind het zeer prettig zitten, even wennen maar dat is met elk zadel zo.

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:28

Paljassofie schreef:
@Alytje : dat die zweetbladen ver naar voor liggen van het vzh zadel is misschien omdat het een vzh-zadel is ? nee? ik rijd ook vaak met dat zadel en vind het zeer prettig zitten, even wennen maar dat is met elk zadel zo.


Haha nee, ik vind ze zeg maar nog verder naar voren liggen dan bij een normale vzh

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:35

gollempje schreef:
WeslyMaksy schreef:
Nadeel voor mij was dat het zadel piepte als ik met mijn leren rijlaarzen reed.

hebben meerdere mensen hier last van?

Ik ook, maar vind het niet storend..

Voor de rest een super zadel: makkelijk schoon, licht, zit lekker..

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:38

ik moet toch maar is goed gaan luisteren dan naar mijn gepiep want ik hoor echt niets als ik reed:|
maar rijden komt er nu even niet van paardje is ziek:(

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:39

Heb er ook al een hele tijd een (wintec 500 dressuur)
Ben er super tevreden over
Alleen beginnen nu de kunstof singelstoten te scheuren, laat er binnenkort leren singelstoten aanzetten, kan ik weer een tijdje toe...

En een tipje voor mensen die last hebben van dat gekraak met het rijden als je met laarzen rijd, smeer wat talkpoeder op je laarzen en je hebt er geen last meer van (of het ook kan bij leren laarzen weet ik niet....) Ik rij zelf altijd met chaps door dat gekraak en toen kreeg ik die tip van iemand, als ik nu m'n laarzen aanmoet (met een wedstrijdje ofzo) dan doe ik er talkpoeder op en heb nergens last meer van