Vragen over een rondgenaaid hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Vragen over een rondgenaaid hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:33

Ivm een verjaardag dacht ik aan een nieuw hoofdstel. Nu vind ik een rondgenaaid hoofdstel erg mooi, zeker bij een klein hoofdje. Ik vraag me echter af of ze net zo sterk zijn als een gewoon hoofdstel, ze zien er nml wat iel uit. Wie heeft er eentje in gebruik en hoe bevalt hij en welk merk heb je.

lucas03

Re: Vragen over een rondgenaaid hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:36

lijkt me een ellende met schoonmaken. (heb er verder geen ervaring mee.)

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:46

nee hoor, sterkte en schoonmaken maakt niet uit. Het leer is nl even breed maar rondgenaaid.

Ik heb er eerder een gehad van pagony. Het staat erg chique! Ik was tevreden over de kwaliteit.

Let wel op de maat: er zitten niet twee bakstukken met twee gespen maar slechts 1 gesp bovenop het hoofd. Daardoor heb je wat minder verstelmogelijkheden.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:51

Ik sluit mij bij beantsje aan,
het is wel zo dat àls er onverhoopt wat stuk gaat, het moeilijk is om het netjes te repareren.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:53

Ja het maakt WEL uit.
Om rond te naaien wordt het leer geschalmd ( dunner gemaakt) om het rond te kunnen naaien. Het leer is dan wel breed gesneden maar veel dunner verwerkt.
Het is daardoor dus ook veel kwetsbaarder.
Bovendien is breuk moeilijk tot niet te repareren op een veilige manier met weinig kosten. Iets wat met smaller dik leer geen punt is.

Rondgenaaid is voor de show en alleen geschikt voor lichte belasting in mijn ogen.

Ik spreek uit ervaring, ik maak ze zelf....

Margee

Re: Vragen over een rondgenaaid hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:31

Ze is meegeweest en vond rondgenaaid zowiezo al niet mooi!!! Dus het is een andere geworden met een los Swarovski frontriempje erbij..... ook niet lelijk dus.