Ik loop er al een tijd aan te twijfelen, dus vandaar dat ik het eventjes hier plaats, om wat meningen te krijgen ..
Mijn paard is nu bijna 5 jaar oud (woensdag

Ze is hier op 3 jarige leeftijd ook mee ingereden ..
Nu was ze vandaag enorm aan het puberen .. En jaa de bakkabouters zijn ook weer ontwaakt uit hun winterslaap ..
Dus dat gaf de nodige problemen ..
Maar niet alleen het schrikken, maar vooral het bit .. Met de minste druk op de buitenteugel kwam het door de mond heen .. (En ja ik heb dan ook gewoon druk op de binnenteugel en met mn been

Dit is al een tijdje zo.. Maar ik heb het altijd gewoon geaccepteerd .. Maar de laatste tijd komt ze erg in mn handen hangen en accepteerd het bit niet goed meer ..
Ze gaat makkelijker met de mond open, terwijl dit bij haar eerst een teken van ontspanning was, is het nu een teken van verzet geworden

Spelen met het bit doet ze ook steeds meer .. En dan vooral om de tong over het bit te krijgen lijkt het wel ..
Genoeg reden om dus uit te kijken naar een nieuw bitje .. Deze zal wss wel een notenkrakerig effect hebben ..
Maar wat voor bitje zou goed kunnen liggen tegen het tong over het bit doen?
Een dunner bit?
Plat bit?
*Er wordt morgen ook overlegd met instructrice, maar wil even wat meningen horen ..
Groetjes Inge