vervanger voor barefoot ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

vervanger voor barefoot ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 20:15

Ik rijd nu al een tijdje met een barefoot cheyenne zadel. Op zich bevalt het zadel prima, maar ik irriteer me rot aan de manier van aansingelen. Als ik er op wil stappen hangt het zadel op haar zij ( hoe strak ik het ook aansingel) .Ik moet dus altijd op een emmer opstappen. Ook kan ik tijdens het rijden dus niet de singel strakker doen, want daar kun je niet bij omdat het allemaal zo laag zit. Ik baal hier dus behoorlijk van. Nu wil ik dus een ander zadel aanschaffen, maar door haar bouw...weinig schoft en breed...is een goed passend zadel erg moeilijk te vinden. Bestaat er een boomloos zadel maar dan met de gewone manier van aansingelen ??

denz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:57

Apart dat je zadel zo opzij schuift met opstappen, ik heb daar totaal geen last van met mijn Barefoot.

Welke pad heb je eronder? Je hebt namelijk de "gewone" maar ook die met die extra anti slip laag, die heb ik namelijk en heb er absoluut geen problemen mee..
En de pony waar ik op rijd heeft ook een ronde rug zonder schoft...

Ik singel altijd in een keer aan, en onder het rijden dus niet meer..
Als ik terugkom en afstap voel ik dat de singel best een stuk strakker had gemogen (ja kan er zo je hand tussen doen), maar ik heb nooit last van een schuivend zadel, dus vind het ook wel weer een prettig idee dat de singel dan niet zo strak zit.

klavertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:05

Er zit een grandeurpad onder. Maar dat zou toch voldoende moeten zijn.

Tanja

Re: vervanger voor barefoot ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:06

Heb je al eens een Startrekk geprobeert? De BF schoof bij mij met testen ook, de ST gaat bij ons dus geen kant op (ik heb de ST zelf niet hoor, heb hem alleen getest)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:06

mijn Torsion schuift geen milimeter met opstijgen...

denz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:07

klavertje schreef:
Er zit een grandeurpad onder. Maar dat zou toch voldoende moeten zijn.

In principe wel ja.. Maar je hebt dus 2 soorten, de gewone standaard, en die met die extra laag met anti slip eronder. Vind ik persoonlijk veel fijner, niet alleen voor het schuiven, maar omdat de hele pad een stuk steviger is

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:10

Ik rijd mijn bijrijdpaard met een ander boomloos zadel, is een dressuurzadel maar dan boomloos. Is gewoon aansingelsysteem als gewone dressuurzadels en je hoeft er ook geen speciale dekjes onder te doen. (en ook geen speciale singel) heb Friezen en Ijslanders ermee gereden en nooit last gehad van schuiven (zijn ronde paarden zonder schoft) . Volgens mij heet hij flexion. Is iig van Heather Moffet. Kost ongeveer 1500 euro.

even een plaatje van het zadel:

Afbeelding

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:34

Dat aansingelsysteem is precies hetzelfde

Je zou eens kunnen proberen om een anti-slipmatje onder je pad te leggen, verkrijgbaar bij divoza voor ongeveer 15 euro dacht ik.

Andere goede boomlozen zijn startrekk, torsion en ghost, maar houd er rekening mee dat ze wel wat duurder zijn

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:37

Ik kan flink hangen terwijl ik op mijn Startrekk Comfort opstijg.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:43

Wat voor singel gebruik je aan het zadel....?

En je pad , zijn de inlages daarvan nog goed / is de pad niet aan een wasbeurt toe ofzo ?

Maar vooral de singel , gebruik je die van Barefoot of een andere ?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:46

Ik heb onder mijn barefoot een physio pad,met antisliplaag.
Kan idd. ook gewoon hangen met opstijgen.
Probeer zo'n antislip ding eens,misschien is je probleem dan opgelost.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:48

Ik heb echt nooit last van glijden van de Barefoot met het opstijgen. Singel ook niet supervast aan. En hen een gewone Grandeur met nepbont. Maar ik gebruik altijd een klein opstapje zodat ik niet ga hangen aan het zadel. Toen mijn bijrijdster voor de eerste keer opsteeg met mijn gewone vzh zadel hing dat zadel ook onderaan dus misschien dat het te maken heeft met de manier van opstijgen. Pak een pluk manen vast, gebruik een opstapje en ga niet hangen. Eventueel van te voren wat beenstrekoefeningen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:01

weinig schoft en breed... ik heb hetzelde probleem zo'n beetje. alleen blijven de zadels wel liggen bij het opstijgen maar schuiven ze allemaal naar voren

de HM staat idd ook nog op mijn lijst

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:07

ik heb met mijn beide boomloze zadels geen problemen met opstijgen, en ik heb de cheyenne en de nevada, beide met een standaard grandeur dekje.. Wat misschien wel helpt is een iets langere singel gebruiken voor het makkelijker te paard aansingelen?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:40

Ik heb een 65 cm singel geloof ik, is best wel lang maar je kunt aan beide zijden aansingelen.
En Pel, ik wil ook wel een HM!!! Zit heerlijk.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:04

Die heb ik ook Sox Gaat inderdaad vrij makkelijk. Voor de maat zou 45 of 55 beter zijn, want met de 65 cm zit ik nu bijna op de laatste gaatjes..

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 06:30

Ik heb ook nooit problemen gehad met een barefoot zadel, met opstijgen bleef het gewoon op de plaats liggen Maar ik denk dat het aan de opmvang van het paard kan liggen op een smal gebouwd paard blijft zon zadel iets steviger liggen. Is het paard breed dan kan het misschien wel schuiven.

greetz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:38

VSW --> HAR.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:39

ik heb nog op de bels, noch op de boulonnais, noch op de fries last met schuiven.
ik gebruik meestal wel een physiopad, maar ook met de gewone grandeur blijft die relatief stevig liggen

never

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:55

ik had dat dus ook heb nu een singel met elastiek en heb dr totaal geen last meer van

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:32

Die van mij schoof ook wat in het begin, maar ik heb me aangeleerd om niet te gaan hangen aan het zadel, zoveel mogelijk steunen bovenop het paard, en je meer omhoog drukken dan trekken.. Klein sprongetje omhoog en dan op zn rug leunen en zo weinig mogelijk in de beugel.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:37

als je paard veel manen heeft kun je het best een goede pluk manen vastgrijpen, en je andere hand achter het zadel, zo komt er nog minder druk op, of via een krukje opstappen, bakrand, of iemand laten tegenhangen...