Welk dressuurzadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

Welk dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:48

Ik wil binnenkort (misschien) een dressuurzadel kopen, omdat ik dit toch fijner vind zitten (heb die van mijn instructrice mogen lenen )

Ik vroeg me alleen af, wat nou een fijn zadel is? Ik weet niet welk merk&model zij heeft (ga het binnenkort ook navragen)

Ik heb graag een diepe zit, en fijne kniewrongen. Ook hoeft het geen €1000 ofzo te kosten (dus wel een redelijke prijs voor een studentje ) Het moet wel bij elkaar te sparen zijn zeg maar.

Ik heb een KWPN'er van 1.65. Hij is niet heel breed ofzo.

Hier een foto van mijn veelzijdigheidszadel op hem.
Als het handig is een foto (van de voorkant of wat dan ook) of maat te hebben, dan kan ik dat wel doen hoor.

Afbeelding

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:06

Kentaur zadels zijn goed te betalen. Ik zou zelf voor Passier of Anky gaan ;;).

SorayaLoveYa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:21

Jorge Canaves is een goed zadel,, kosten nieuw wel ong. 1200 euro geloof ik (weet niet zeker kan ook wat goedkoper zijn).
Ik heb zelf ook een Jorge Canaves zadel en vind hem heerlijk rijden.. helaas past die van mij niet meer op me paard:S dus als je nog een 2e hands zoekt:P;)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:25

Als je student bent, zou ik lekker marktplaats afstruinen.

Je hebt zoveel lekkere zittende zadels daarop staan, voor leuke bedragen, en als voor het passen natuurlijk even een deskundige erbij.

Wat ik je aan kan raden vwb je zit-eisen, Prestige Top Dressage, diepe zit, dikke wrongen en mooie kwaliteit.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:36

Dankje.

Ja, maar er zijn zoveel dressuur-zadels op marktplaats, dat ik eerst een merk of iets wil weten, voordat ik écht ga zoeken. Want het is zo geen doen heb ik al gemerkt

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:45

Probeer eens wat zadels uit. Leen ze van iemand; stalhouder, vrienden, stalgenoten. En test uit welke je lekker vind zitten en waarom? Wil je een zachte zit of juist een harde, etc... Of ga naar divoza en ga daar op een paar zadels zitten.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:52

Dan kan ik beter naar een ruitershop ja, want de paarden staat thuis Dus geen mensen met fijne dresuurzadels in de buurt.. (ja, met een haflinger, maar dat zadel past toch nooit op mijn smalle KWPNer )

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:04

Kieffer heeft ook betaalbare dressuurzadels
En ook Wintec heeft mooie dressuurmodellen!
En Imperial Riding of Euroriding..

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:26

ik heb hier een BR Straus , een type nog gemaakt in Engeland , die gebruikt is als paszadel dus eigenlijk nieuw , die kost nu 925 euro en voor dat geld word hij bij je gepast door harnassmaker ..
Laatst bijgewerkt door nickyu op 31-03-06 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:30

SorayaLoveYa schreef:
Jorge Canaves is een goed zadel,, kosten nieuw wel ong. 1200 euro geloof ik (weet niet zeker kan ook wat goedkoper zijn).
Ik heb zelf ook een Jorge Canaves zadel en vind hem heerlijk rijden.. helaas past die van mij niet meer op me paard:S dus als je nog een 2e hands zoekt:P;)

Mijn eerste zadel was een JC....waardeloos gewoon weg. De boom was in no-time gebroken.

Goedkoop is duurkoop.
Als ik jou was ging ik op zoek naar een kwaliteitszadel en dan een tweedehands als een nieuwe te duur is. Merken als Passier, Stubben, Kieffer, KN, Daaleman en Hulzebos zouden dan mijn voorkeur hebben.

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:31

ik heb een kieffer lech profi heel fijn zadel maar wel een beetje duur

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:36

Op zoek gaan naar een 2de hands van goed merk.

Zie dat je uit dongen komt, misschien een idee om een keer naar het drunens ruiterhuis te gaan.
Daar hebben ze superveel 2de hands dressuurzadels van rond de 700 euro, en dan weet je in ieder geval zeker dat het zadel in orde is.

RUBYWHITE

Re: Welk dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:50

Een goed zadel mag best wat kosten, spaar dan even door en laat een zadel door een zadelmaker mooi passend op je paardje maken. Van een degelijk zadel heb je zeker 20jaar rijplezier. Deel dan de aankoop prijs eens door die aantal jaren, dan valt het best mee.

Ik ben zelf dik tevreden over Stubben Maestoso. Rij hier zelf ook mee. Verder vind ik KN een fijn dressuurzadel. Vroeger reed ik veel Kieffer maar in vergelijking met nu vind ik Stubben fijner zitten. Ook heb ik nog een Rossner liggen, ook wel een fijn zadel waar ik over na zit te denken om hem weg te doen (wegens overbodig).

Je kan wel verschillende zadels proberen van anderen, maar als deze niet goed op jou paard ligt kun je ook niet voelen hoe zo`n zadel zit.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:55

ik zweer bij de grand gilbert. een van de duurste dressuurzadels, maar tweedehands valt dat reuze mee.

maar zoals ook al is gezegt, de pasvorm op jouw paard en jouw gevoel bij het zadel is belangrijker als de smaak van anderen

een JC zadel kan ik jou iig afraden, die zijn echt waardeloos gemaakt, gaan snel kapot etc.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:00

ik heb zelf een Kieffer gekocht en ben er echt tevreden over

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:02

Rossners zijn ook nieuw misschien nog wel te overwegen. Dat is het huismerk van Divoza en ik heb er veel goede verhalen over gehoord. Ik zit eraan te denken om er zelf ook een aan te schaffen..(dan wel weer tweedehands..schip met geld is nog niet binnen..)

Heeft hier verder iemand gehoord van een Premiere dressuurzadel? Hoe bevalt mensen dat zadel?

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:26

Iedereen houdt weer van een ander dressuurzadel, qua zit, qua prijs, enz. Maar kwaliteit vind ik het belangrijkste, zowel voor jezelf als voor je paard.
Zelf heb ik een Stubben Scandica, welke ik op elk paard kan leggen, hij past altijd, hoe dat kan weet ik ook niet. Hij zit verders heerlijk, ik wil nooit een andere meer. Je betaalt wel wat, maar dan heb je ook wat. Er zijn meerdere fijne zadels, een KN heb ik ook gehad en zat ook fijn. Maarja, dat ik mijn ervaring! Ik heb weleens op een Ainsley gezeten, nou voor mij nooit meer, maar voor een ander kan het heerlijk zitten. Gewoon uitproberen dus.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:57

femskie schreef:
Rossners zijn ook nieuw misschien nog wel te overwegen. Dat is het huismerk van Divoza en ik heb er veel goede verhalen over gehoord. Ik zit eraan te denken om er zelf ook een aan te schaffen..(dan wel weer tweedehands..schip met geld is nog niet binnen..)

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind de Rossner heerlijk zitten en eindelijk ook een zadel wat zowel voor mij als mijn fjord goed zit

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:03

Ik vind Prestige zadels erg fijn. Ik heb nu een Prestige Hippos Dressage. Helaas past dit zadel alleen niet meer goed op mijn paard. Nu heb ik een kieffer lech profi te leen van de zadelmaker. Dit is ook een erg fijn zadel en 2e hands niet duur. (het zadel is 1,5 jaar oud en 600 E)
Bij het Drunens ruiterhuis hebben ze idd best veel keuze in 2e hands zadels. Ik denk dat je voor tussen de 500 en 750 een goed 2e hands merkzadel kunt kopen.
Om te weten wat je zelf fijn vindt moet je eigenlijk gewoon veel zadels uit proberen.

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:57

Ik heb pas een Hulzebos zadel bestelt. Heb straks een Kieffer zadel te koop. Op zich ook een fijn zadel maar aangezien ik nu een jong en erg groot paard heb heb ik maar een op maat gemaakte gekocht.
Dus als je interessen hebt in een Kieffer??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:53

VSW --> HAR.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:49

Ik heb een tijd terug een Global dressuurzadel gekocht. Dus van het huismerk van de Hypowinkels. Echt prima zadel, voor een prima prijs !

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:32

RUBYWHITE schreef:
Ik ben zelf dik tevreden over Stubben Maestoso. Rij hier zelf ook mee.

De Maestoso is inderdaad een heel fijn zadel.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:59

Ik vind Wintec heel fijn, ligt gelukkig ook prima op mijn paardje!