wat voor zadel op een merens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bruine

wat voor zadel op een merens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 22:37

mijn vriendin heeft een merens ruin van 4 jaar oud , inmiddels is hij zadelmak en is zij druk op zoek naar een goed passend zadel. aangezien hij een brede rug en weinig schoft heeft vraagt zij zich af of er mensen zijn die zweren bij een bepaald merkzadel wat op een merens past. met andere woorden , wat voor zadel hebben jullie op je merens liggen. aub geen tips als , laat eens een zadelmaker komen want die komt er als zij een zadel heeft aangeschaft.

vast bedankt

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:40

ik heb een fryso op mijn merens. kentaur schijnt ook goed tezijn, maar die boommaat loopt maar tot 4 en ik heb nu een 6

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 22:50

dank je, zij heeft op dit moment al 3 zadels geprobeerd en ze zijn allemaal te smal.dus ga haar dit morgen doorgeven.

Antheman

Re: wat voor zadel op een merens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:15

Voor mijn Merens ben ik begonnen met een wintec. Daar ging de witte boom in, maar die werd nog wat verbreed.

Toen een Podium, een paar jaar heel fijn op gereden.

En nu een Startrekk, boomloos.
Meneeer is overal uitgegroeid en dit is de beste oplossing voor ons.

Mortischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:42

Barvrouwke,heb je misschien een foto van je paardje met dat zadel erop?
En hoelang is jou singel?
Waar heb je het zadel gekocht,en als ik zo vrij mag zijn:hoe duur was dat zadel? (die fryso)
Heb ook een breed zadel nodig,maar kan nergens slagen...
Is dat een dressuur of een veelzeidigheidszadel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:35

Ik zou eens naar zo'n breed zadel van Thorowgood kijken (www.thorowgood.nl ?). Mooie zadels, geschikt voor de beschrijving die jij geeft hebben ze ook, met uitgebreid matensysteem en voor een prima prijs!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:26

bruine schreef:
mijn vriendin heeft een merens ruin van 4 jaar oud , inmiddels is hij zadelmak en is zij druk op zoek naar een goed passend zadel. aangezien hij een brede rug en weinig schoft heeft vraagt zij zich af of er mensen zijn die zweren bij een bepaald merkzadel wat op een merens past. met andere woorden , wat voor zadel hebben jullie op je merens liggen. aub geen tips als , laat eens een zadelmaker komen want die komt er als zij een zadel heeft aangeschaft.

vast bedankt

Lijkt me verstandiger een zadelmaker te contacten VOORDAT ze een zadel koopt, dat scheelt allicht een miskoop
Zoals Antheman al beschrijft, een Merens groeit relatief lang door. Een zadel wat op een 4-jarige past, zou wel eens mijlen te klein kunnen zijn als ie 6 is.
Welsh-Cobs hebben hetzelfde "geintje" en ik doe het voorlopig even met mijn dressuurzadel (een BR) van mijn vorige paard, die heel behoorlijk past, maar uiteindelijk wel gewisseld zal moeten worden.

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:29

ik zou dan een wintec kopen met verwisselbare boom aangezien ze nog een tijd doorgroeien? kan je iig aanpassen maarja als de witte al te klein zal zijn (wat me nog best wel het geval lijkt) is dat naturlijk ook geen oplossing.. tja boomloos, maarja het is maar net wat je wilt doen met je paardje natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:08

VSW --> HAR.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:16

heb het zelfde type pony (geen officiele dus ..)
daar heb ik nu een randoll op liggen maar de thorrowgood dressuur wijd past der ook goed , (alleen bevalt die mij niet zo ..)