Kwaliteit Rossner zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salienie

Kwaliteit Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 11:26

Hallo,
ik ben op zoek naar een dressuurzadel en nu kwam ik een Rossner tegen het gaat om het volgende model:

Afbeelding

Het is een Rossner Sydney plus met extra diepe zit.

omdat dit nog een redelijk betaalbaar zadel is wil ik graag weten wat voor kwaliteit dit is.
dus als er iemand ervaring heeft met dit zadel laat het dan even weten!!

badankt

Skitter

Re: Kwaliteit Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:32

Ze zijn wel degelijke zadels. Ze zijn goed voor de prijs! Alleen bij mij zakte die uit, en dan zijn ze te breed. Maar ik vond ze wel lekker zitten en mooi uitzien. Maar mijn advies is ze dus niet tweede hands kopen.

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 11:41

ik ben ook van plan om een nieuwe te kopen aangezien mijn paard nog jong is en ik er graag een poosje mee wil doen. en mijn mening is dat een zadel zich vormt naar de rug dus als het zadel al is ingereden op een ander paard kan het nooit meer zo goed liggen op een ander paard. het zelfde met leren laarzen als je die nieuw koopt zitten ze ook super na dat ze zijn ingelopen, maar iemand anders kan ze dan nooit zo lekker vinden zitten omdat ze naar je been staan!!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 12:10

Skitter schreef:
Ze zijn wel degelijke zadels. Ze zijn goed voor de prijs! Alleen bij mij zakte die uit, en dan zijn ze te breed. Maar ik vond ze wel lekker zitten en mooi uitzien. Maar mijn advies is ze dus niet tweede hands kopen.

Volgens mij is dit normaal bij nieuwe zadels. Daarom mag je ze bij de meeste ruitersportzaken gratis op laten vullen in de eerste zoveel tijd. Bij het zadel wat ik vanmorgen gekocht heb doen ze dat in ieder geval.

Ik vind Rossner best goed van kwaliteit. Ik heb geen ervaring met een dressuurzadel van het merk. Ik heb er een VZH zadel van, die ik nu verkoop, omdat ik een nieuw zadel heb gekocht en ik wil liever een springzadel naast mijn dressuurzadel. Als het goed op je paard ligt, zou ik het gewoon doen.

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 12:12

PriscaZ schreef:

Volgens mij is dit normaal bij nieuwe zadels. Daarom mag je ze bij de meeste ruitersportzaken gratis op laten vullen in de eerste zoveel tijd. Bij het zadel wat ik vanmorgen gekocht heb doen ze dat in ieder geval.

Ik vind Rossner best goed van kwaliteit. Ik heb geen ervaring met een dressuurzadel van het merk. Ik heb er een VZH zadel van, die ik nu verkoop, omdat ik een nieuw zadel heb gekocht en ik wil liever een springzadel naast mijn dressuurzadel. Als het goed op je paard ligt, zou ik het gewoon doen.

ok, bedankt
ik denk ook wel dat ik dit zadel neem maar ik wil gewoon nog even wat meer over de kwaliteit weten.
en hoeveel wil je voor dat Rossner zadel van jou ongeveer hebben? ik weet nog iemand die op zoek ik naar een zadel.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:17

Ik heb een paar keer op een Roosner VHZ gezeten (op verschillende paarden) en die vond ik walgelijk zitten, 'k had het idee dat ik naar voren kiepte... 'k Heb ook wel es op een Rossner dressuurzadel gezeten, diezat qua zit wel lekker, maar 'k vond em vrij hard... Voor mij dus geen Rossner, maar das ieders eigen smaak.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:34

Mijn moeder heeft een Rossner VZH en is er heel tevreden mee! Ook met de passervice van Divoza trouwens, die kwamen er speciaal voor naar Zuid-Limburg.
Ze had ook een Passier GG (dressuur), dus ze is wel wat luxe gewend, maar dit zadel viel absoluut niet tegen! Zeker niet voor die prijs. Nu heeft ze de Passier zelfs verkocht (paste niet goed) en rijdt ze alleen nog maar met het Rossner. Ook dressuur.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:53

ik heb een rossner america dressuur.

vind het fijn zadel, kligt goed en past op de meeste paarden.
ik zit er heerlijk op, is zacht zadel met fijna beenligging.
heb hem 2e hands gekocht en was toen nauwelijks 4 maanden gebruikt.
hij slijt wel duidleijk onder de beugelriemen maar is verder een prima kwaliteit.
zeker voor mdie prijs!

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 17:11

bedankt allemaal
heeft er verder nog iemand ervaring met dit zadel?
en kan je de beugelriemen ook onder de zweetbladen door doen?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:48

`bij de amrica niet,
zit een lapje vastgenaait helaas, daar heb k namelijk ook voorkeur voor, dat is tot nu toe engie nadeel van het zadel voor mij

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:59

ik heb ook rossner en ven erg tevreden..

Wellicht kan een zadelmaker ervoor zorgen dat je de beugelriemen oner de zweetbladen kan dragen??

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:19

ik heb er ook een, erg fijn zadel, ik zit er veel beter op. ik heb de rossner amerika.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:46

ik verkoop ze , en ben zeker niet ontevreden over de kwaliteit

Tamoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:48

Ik heb nu een jaar de Amerika Plus (dressuur), nieuw gekocht. Nog steeds in zeer goede staat en ben er ook erg tevreden mee. Bij dit zadel zijn de beugelriemen wel onderlangs te bevestigen.
Bij het aanschaffen heb ik ook de Sydney geprobeerd, maar ik vond de Amerika net even wat fijner zitten.
Succes!
Laatst bijgewerkt door Tamoor op 05-10-05 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:56

ik heb een rossner amerika (die ik overigens wil verkopen of ruilen tegen een dressuurzadel!) en het is een superfijn zadel, en hij zit als een huis,en ligt perfect op mijn paard!

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:36

Tamoor schreef:
Ik heb nu een jaar de Amerika Plus (dressuur), nieuw gekocht. Nog steeds in zeer goede staat en ben er ook erg tevreden mee. Bij dit zadel zijn de beugelriemen wel onderlangs te bevestigen.
Bij het aanschaffen heb ik ook de Sydney geprobeerd, maar ik vond de Amerika net even wat fijner zitten.
Succes!

en kan je bij de Sydney de beugelriemen ook onderlangs doen?

Tamoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:33

salienie schreef:
kan je bij de Sydney de beugelriemen ook onderlangs doen?

Ik gok van wel, maar ik weet het niet zeker meer...

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:43

Ik heb al 7 jaar de Rossner Amerika, en het zadel zit wel goed hoor! Hij ziet er ook nog netjes uit, terwijl ik niet zo zuinig ben op mijn spullen! Wat ik alleen een beetje mis is de diepe zit. Die zou ik graag in een volgend zadel wel willen. Misschien is de sydney dan wat!

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:18

Ik heb er een en ben er super tevreden mee (Rossner Sydney).
Ligt goed op de paarden. Verschillende instructeurs onafhankelijk van elkaar vonden het super op de knol liggen dit zeiden ze zonder dat ik er naar gevraagd had.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 07:10

Ik ben rossner fan, heb de mijne pas geleden verkocht omdattie te krap werd en heb nu een kieffer, mijn idee Rossner is ene goedkopere kieffer versie want ze liggen exact hetzelfde en zitten hetzelfde.
Ik zou iig als ik een nieuwe zou kopen weer voor een rossner gaan, superzadels!!

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 07:25

Ik heb een rossner jumping diamond (springzadel) Het ligt op alle paarden. Ik ben er zelf heel tevreden mee. Het zit comfortaber en als me paard een keer stopt voor de hindernis, blijf ik stevig zitten. Ik weet niet hoe de dressuur zadels zijn, maar neem aan dat die van dezelfde kwaliteit zijn.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:58

wow wat ene nuttig topic voor mij ook, ik zit er ook aan te denken om Divoza te laten komen met de rossner lijn, even van alles passen want het paard dat i krijd heeft geen makkelijke rug!! wat leuk om te lezen dat er zo veel mensen blij en tevredne mee zijn!

Tamoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:55

SuuS1981 schreef:
wow wat ene nuttig topic voor mij ook, ik zit er ook aan te denken om Divoza te laten komen met de rossner lijn, even van alles passen want het paard dat i krijd heeft geen makkelijke rug!! wat leuk om te lezen dat er zo veel mensen blij en tevredne mee zijn!

Bij mij gaat het om een haflinger: rond en weinig schoft. Het zadel ligt er bij haar erg goed op. Ik weet niet om wat voor paard het bij jou gaat?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:12

Ik heb er eentje te koop. 3 Jaar oud, Rossner Amerika. PB maar!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:40

Saskia9 schreef:

Wellicht kan een zadelmaker ervoor zorgen dat je de beugelriemen oner de zweetbladen kan dragen??

Niet doen, ik heb dat ook bij een zadel van mij laten doen. was nieuw gekocht, ik de boel open gehaald. Jaartje later op laten vullen en kreeg ik te horen dat de garantie op de boom was vervallen, doordat de beugels anders hangen, is het belast voor de boom ander/ niet goed.