ervaringen met kieffer athen olympic???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

ervaringen met kieffer athen olympic???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 23:57

hoi,

ik was daarstraks in de ruitersportwinkel aan het wandelen...even bij de zadels gekeken enzo...
en daar zag ik de kieffer athen olympic,leek echt een superfijn zadel

wat zijn jullie ervaringen hiermee?

khorizon

Re: ervaringen met kieffer athen olympic???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 07:42

Ik heb sinds eind april een Kieffer Athen olympic. Rijd echt geweldig. lekker diepe zit en door de wrongen wordt je been op de goed plek gehouden. Ik ben echt heel tevreden met mijn zadel. Een echte aanrader.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:05

ik weet dat kieffer niet zo goed merk is , onlangs was er iemand op de manege had gloednieuw hoofdstel gekocht di ewas gewoon gelijmd ipv genaaid viel in stukken van elkaar hopelijk zijn de zadels niet zo

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:13

kieffer niet zo'n goed merk???
heb er nog nooit problemen mee gehad en mijn hoofdstel is nog alijd mooi , alles is genaaid , mischien een fabrikage fout waardoor het hoofdstel uit elkaar viel. maar kan me er niks bij voorstellen dat ze een hoofdstel alleen lijmen en niet naaien

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:26

Kieffer is een van de betere merken. Mijn vorige zadel heb ik 9 jaar gehad en kreeg ik nog €400,- voor terug toen ik hem ging inruilen. En mijn hoofdstel gaat ook al 5 jaar mee.
Het zal inderdaad zoals Lptjuh al zei een fabrikage fout zijn. En hoofdstellen worden altijd genaaid.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:03

Kieffer is gewoon niet meer wat het geweets is, dit heeft te maken met nieuwe EU mileu regelgeving maar ook met omzet cijvers.
Vroeger ging een kieffer/ passier/ stubben gewoon een leven lang mee. Dit is allang niet meer.

Dit heeft te maken met het feit dat als de markt verzaadigd is er geen omzet meer gedraait kan worden.
Als iedereen om de 30 jaar een nieuw zadel koopt ipv zoals nu gebeurt om de +/- 5 jaar dan gaan dit soort bedrijven compleet faillet.
Ze hebben voor hun zelf daardoor ook iets gekort op de kwaliteit, waardoor de consument sneller iets nieuws koopt.
En dit tegen dezelfde hoge prijs als voorheen, en daardoor meer winst voor de fabrikant!

Wat betreft de mileu regelgeving, het leer mag niet meer gedrenkt worden in verf, hier komen namelijk te veel afvalstoffen van, daardoor wordt het leer tegenwoordig geverft.
Met als gevolg een opervlakkige kleur en problemen met het snel los en vaal worden van de leerverf.

Ook wat betreft het stiksel wat gebruikt wordt zitten strikte regels aan. Dit mag geen bepaalde stoffen bevatten om het sterker te maken met als gevolg dat het nodig is om alles ook te lijmen omdat ander het zooitje binnen de kortste keren uit elkaar valt.

Tja en de leerkwaliteit is zoiezo waanzinnig slecht de laatste 5 jaar, deze zal ook nooit meer goed komen zoals het ooit geweest is.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 22:44

@horizon: thnx

tjah daar kan ik ook niks aan doen dat de kwaliteit tegenover vroeger achteruit is gegaan he
ik heb nu een kieffer hoofdstel en een kieffer lusitano kür....en daar ben ik erg tevreden over

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:42

nja kieffer is wel degelijk een slecht merk derme doen wij hem niet in in de winkel bomen die snel breken enzovoort. fouten die er neit horen te zijn...

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 21:48

waarom heb ik er hier dan nooit niks van gemerkt????

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:53

Op mijn verzorgpaard ligt ook een kieffer zadel. Echt een super fijn zadel. het enige nadeel is hoe de kussens opgahangen zijn aan de achterboom. Dit is door middel van 2 haakjes en 2 schroefjes. Na enige tijd gaat dit dus uit elkaar staan. Er was zeker een spleet te zien van 1 cm. Hiermee zijn we naar de zadelmaker geweest en heeft de boel vastgenaaid. Zie je niets van. Verder echt een top zadel!!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 21:56

vervelend zeg
gelukkig verder niks mee aan de hand!

bedankt

BBtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 06:53

marahorse schreef:
nja kieffer is wel degelijk een slecht merk derme doen wij hem niet in in de winkel bomen die snel breken enzovoort. fouten die er neit horen te zijn...

wat een onzin zeg, slecht merk en veel fouten. Wat dacht je van "derme" "in in" "neit" over fouten gesproken. ik heb al jaren een Athen Olympic en ben er erg tevreden over. Kieffer is echt een A merk. Mijn hoofdstel ziet er ook al tien jaar super uit, niks mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 07:09

BBtje schreef:
marahorse schreef:

wat een onzin zeg, slecht merk en veel fouten. Wat dacht je van "derme" "in in" "neit" over fouten gesproken. ik heb al jaren een Athen Olympic en ben er erg tevreden over. Kieffer is echt een A merk. Mijn hoofdstel ziet er ook al tien jaar super uit, niks mis mee.

:')

Ik heb een kieffer zadel van 20 jaar oud, zit geweldig en ziet er voor zijn leeftijd nog goed uit. :) Is ook nagekeken en is nog in goede conditie.
Ja, de Stubben van 2 jaar oud ziet er beter uit, maar dat vergeef ik een zadel van 20 jaar oud wel.

Hij is alleen wat vies. :+
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:03

VSW-HAR