Wie heeft ervaring met Amerigo zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mare

Wie heeft ervaring met Amerigo zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 18:42

wie heeft er een amerigo zadel? Ik heb gister op de amerigo cervia dressage gezeten en ik ben er helemaal weg van. Ik vraag me af of het kwalitatief ook goeie zadels zijn, slijtvast enzo..

Mare

Re: Wie heeft ervaring met Amerigo zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 16:23

Kent niemand ze? Het is een italiaans merk, Kyra K en Marcus Fuchs rijden er bv ook mee..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:27

nooit van gehoord, zoek eens via google...

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 16:42

Maar via google kom ik er niet achter of de kwaliteit ook goed is..

Liseuh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:07

Wij krijgen met onze club soms les van Michel Valckx en die was vroeger of is nog steeds (ben ik niet zeker van) internationaal eventingruiter en volgens hem zijn die amerigo zadels de allerbeste zadels maar ze zijn wel vooral om op door te zitten en ze zijn wel heel duur. Dus als je vanplan bent om er zo een te kopen zou ik een Tweede hands zadel pakken.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:55

Aangezien dit onderwerp helemaal niets met verzorging, stalling en weide te maken heeft verplaats ik het naar Harnachement.
Daar zal je waarschijnlijk ook meer reacties krijgen.

VSW-->HAR

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:59

Een oud topic, I know, maar anders moet ik een nieuw aanmaken met dezelfde titel :D

Ik ben momenteel zoekende naar wat te doen met de zadelkwestie. Recentelijk een nieuw paard gekocht, waar helaas mijn Prestige Milan niet goed op lag, schoof heel erg.
Om een lang verhaal kort te maken; Arno vd Brandt laten komen en een zadel aan laten meten en besteld. Helaas heeft paardlief met passen een drukplek van één van de paszadels opgelopen; minpunt 1). Daardoor konden we geen leenzadel passen, en heeft hij er één achter gelaten, wat nu niet goed blijkt te liggen. Klemt op de schouders en schuift ook erg in galop. Opzich niet helemaal zijn schuld, want door de drukplek hebben we het niet goed kunnen passen.

Intussen rijd ik met het 12-jarige Amerigo Pinerolo dressuurzadel van mn instructrice, wat niet helemaal geweldig ligt, maar met een bontje eronder is het te doen. Aangezien vanmiddag Arno vd Brandt weer komt om een ander leenzadel te passen, prima. Maar door al het passen en wisselen, ben ik ook naar Amerigo zadels gaan kijken. Het valt me op dat er maar weinig over te vinden is, en ze godsgruwelijk duur zijn! :oo Maargoed..... heel misschien toch het overwegen waard, zeker als ze wel 12 jaar mee gaan.

Dus, wie oh wie heeft er ervaring mee, en wie raad je aan om het zadel bij te kopen? Via Anniek Stevens, of Antoine Kamphuis?