Opbergsysteem dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Opbergsysteem dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:21

Hoi allemaal,
Ik ben een enorme opruim/opberg freak. Ik word er gelukkig van als ik iets in één keer kan pakken en altijd het overzicht bewaar. Maar van een ding word ik echt helemaal gek… het opbergen van de paardendekens. Tot voorkort had ik twee paarden maar nu is er een verkocht. Toch heb ik voor twee paarden alle spullen. Nu kun je je voorstellen dat met alles in horseware, het enorm op elkaar gaat lijken.

Nu ben ik benieuwd, hoe ruimen jullie je dekens op? En misschien wel op zoek naar de ultieme tip van opbergbakken/tassen die ook langer heel blijven dan de tassen van horseware zelf.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Opbergsysteem dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:25

Ik heb opbergzakken van de ikea waar de dekens ingaan die ik op dat moment niet gebruik. Dat alles ligt dan in een grote kast. Ideaal met stapelen en opruimen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

Ik heb thuis een dekenrek, ideaal imo.

Verder raad ik ook de zakken van ikea aan. Gebruik ze ook voor dekjes op stal bijvoorbeeld, omdat we nogaleens last hebben gehad van muizen etc.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/dimpa-opbe ... t-10056770
Dit is die tas die ik gebruik.
Je kunt ook gemakkelijk labels maken en deze aan de handvaten of rits vastmaken, zodat je van buitenaf gemakkelijk ziet wat er in zit.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

Ik bewaar de tassen die bij de dekens zitten, daar gaan ze weer in na het wassen. En ik bewaar ze in een enorme grote bak van de action. Nu heb ik de luxe dat ik een loods huur en daar ook mijn dekens bewaar. Ik zat al te denken om daar een dekenrek op te hangen. Maar dat neemt veel ruimte in beslag. De dekens die worden gebruikt liggen op stal. Dat zijn nu een regendeken en een vliegendeken. De regendeken word binnenkort ook gewassen en gaat dan bij de rest van de dekens.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:00

Ik heb vacuumzakken en dekenkisten op de zolder. Na de winter gaan de gebruikte naar de wasserij, daarna in de vacuum in de dekenkist.
In de winter haal ik enkel die uit dat ik gebruik (vorige winter dus voor elk een 0-50-200 grams deken).
De andere dekens gebruik ik enkel in nood (als er een bv binnenin nat geworden is en het te koud of te warm is voor een van de andere types (ik heb meestal wel een onderdeken liggen ook, als er een van de twee in een plas gerold heeft is die snel te vervangen voor onderdeken met 0 grams erover).

Vliegendekens idem, in de winter in de vacuum, in de zomer liggen ze in de kast of aan het dekenrek als ze niet op het paard liggen, daar heb ik voor elk paard eentje, als er een kapot of vies is staan ze gewoon eens een dag zonder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:53

Ik heb een diepe kast met een aantal planken en rol alle dekens na gebruik op en leg ze in de kast. Alle soorten dekens hebben hun eigen plank en doordat ze opgerold zijn ligt er niets gestapeld, maar alles ligt naast elkaar.