Wie heeft er ervaring met de equine fusion trekking hoefschoenen? We hebben een pasconsult gehad en de schelp/zool is de goede maat, maar nu met het volledige schoentje krijg ik maar met pijn en moeite de hele hoef op de zool en willen de hoefballen blijven hangen boven de achterkant. Ook kreeg ik bij het eerste aantrekken het klittenband nét dicht. Achter krijg ik de schoenen uiteindelijk aangewurmd maar voren echt niet.
Hoeveel wijden deze schoenen nog uit? En hoe strak mogen ze in het begin zitten?
Na enkele minuten wandelen kon ik het klittenband wel goed dichtmaken.
Dan zijn ze te klein. Ik had hetzelfde, netjes opgemeten, twee weken na bekappen. En toch een maat groter moeten bestellen. Zoals jij beschrijft, zakt de voet er uiteindelijk in. Maar dat is niet goed. Te strak! De hoefballen zitten dan klem en je gaat wondjes krijgen. De maat groter kon ik gewoon netjes aandoen, zoals op het filmpje van EF. De voet er meteen goed in en netjes dicht met de klittenbanden.
Apacheshadow
Geplaatst: Gisteren, 21:08
Zijn de schoenen met alleen de schelp getest? Of ook de hele schoen?
De schoen zal niet uitwijden. Zal wel soepeler worden, maar dat gaat de omvang niet veranderen.
Macs
Geplaatst: Gisteren, 21:11
Hier paste de andere modellen van EF prima, maar de trekking was inderdaad te klein. Hoef paste wel in de schaal maar kreeg het klitteband niet goed dicht en de schoen ging draaien. Het model moet volgens mij echt bij je paard passen.
Nala
Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 21:25
Apacheshadow schreef:
Zijn de schoenen met alleen de schelp getest? Of ook de hele schoen?
De schoen zal niet uitwijden. Zal wel soepeler worden, maar dat gaat de omvang niet veranderen.