GPS tracker paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

GPS tracker paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:42

Hoi,

Ik weet niet of het niet goed staat.. maar ik ben op zoek naar een GPS tracker die ik aan het zadel (het ringetje) of aan het hoofdstel vast kan maken. Voor het geval ik eraf val en mijn paard er dus vandoor gaat...

Liefst eentje zonder abbonement en waarvoor geen andere telefoon in de buurt hoeft te zijn. Gezien er in het bos niet altijd iemand hoeft te zijn :)

Jokonootje

Re: GPS tracker paard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Zonder abbonement en zonder telefoon gebruikers en betrouwbaar.
Dat lijkt me bijna onmogelijk.

Ik gebruik de tractive van mn hond.
Mar die is met abbo

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Je zult op één of andere manier verbinding moeten maken om te tracken dus dan zit je altijd aan kosten vast.
Dingen als apple tags werken op telefoons van anderen en die heb je in een omgeving waar je buiten rijdt gewoon te weinig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:11

Jokonootje schreef:

Mar die is met abbo

Mag ik zien hoe jij die hebt vast gemaakt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:08

Gewoon een oude telefoon met een prepaid internet kaartje?
Of misschien zijn er ook trackers die met een prepaid 4G simkaart werken.

Ik heb een simkaart van Always Connected, en dat werkt perfect. Je internettegoed is een jaar geldig.

Ik had altijd een zadeltasje bij me, waar ook bv een hoevenkrabber en touw en een zakmes in zat.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:20

Zertab schreef:
Jokonootje schreef:

Mar die is met abbo

Mag ik zien hoe jij die hebt vast gemaakt?

Ik heb zo geen foto. Maar ik maak m vast of aan het hoofdstel met de bijbehorende rubberen grip die bedoeld is voor de halsband maar heb m ook wel vast gemaakt aan het zadel

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:25

Aan het hoofdstel lijkt me zo zwaar

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:31

Misschien een middenweg, maar ik heb altijd zo’n sleutelhanger labeltje met mijn telefoonnummer aan het zadel hangen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:32

Eline_S_S schreef:
Misschien een middenweg, maar ik heb altijd zo’n sleutelhanger labeltje met mijn telefoonnummer aan het zadel hangen.

Ja die heb ik ook besteld. Maar dan moet je er maar net op vertrouwen dat iemand hem vindt en daadwerkelijk belt.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:35

Zertab schreef:
Eline_S_S schreef:

Ja die heb ik ook besteld. Maar dan moet je er maar net op vertrouwen dat iemand hem vindt en daadwerkelijk belt.

Uiteindelijk vindt iemand hem zeker. Die zullen blij zijn als er een telefoonnummer aan hangt, de meeste mensen kunnen niet even eeen paard in de tuin zetten :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:49

Zertab schreef:
Aan het hoofdstel lijkt me zo zwaar

Mijn Tractive weegt 39g. Dat gewicht gaat een paard echt niet merken aan een hoofdstel. Ik heb de Tractive Dog, je hebt ook nog de Tractive Cat, deze is nog kleiner en lichter. Ik zou hem aan een bakstuk vastmaken. De achterkant is plat.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mvdende op Vandaag, 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:51

Oh dat is misschien een goede idd! Ik heb er nu eentje op Vinted besteld, kijk wel even wat het is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:55

Zertab schreef:
Oh dat is misschien een goede idd! Ik heb er nu eentje op Vinted besteld, kijk wel even wat het is.

Een tractive?

Daar heb je alleen dus wel een (duur) abonnement voor nodig. Ik betaal €100 per jaar voor het premium abonnement met tractive care (wereldwijd geldig, woon 500m van de Belgische grens af, dus kans dat mijn hond in het buitenland beland is gewoon 100%)

Het goedkoopste abonnement is iets van €5 per maand zonder tractive care.

Deze abonnement kosten komen omdat er een simkaart met onbeperkt gebruik in zit.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:56

mvdende schreef:
Zertab schreef:

Een tractive?

Daar heb je alleen dus wel een (duur) abonnement voor nodig. Ik betaal €100 per jaar voor het premium abonnement met tractive care (wereldwijd geldig, woon 500m van de Belgische grens af, dus kans dat mijn hond in het buitenland beland is gewoon 100%)

Het goedkoopste abonnement is iets van €5 per maand zonder tractive care.

Ja klopt, maar ik betwijfel of er altijd iemand in het bos is op zo'n afstand dat een andere telefoon kan connecten. Ik woon niet dicht bij de grens, dus ik ga dan voor het goedkoopste abonnement.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Ik ga ook een Tractive bestellen voor mijn paard, wil ‘m alleen dus niet aan het hoofdstel hebben. Als ze per ongeluk in de teugels zou gaan staan dan trekt ze ook zo het hoofdstel mee af en dan heb je er nog niks aan. Ben nog even naar een goede oplossing op zoek om deze aan mijn zadel te bevestigen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:49

Kaitlyn schreef:
Ik ga ook een Tractive bestellen voor mijn paard, wil ‘m alleen dus niet aan het hoofdstel hebben. Als ze per ongeluk in de teugels zou gaan staan dan trekt ze ook zo het hoofdstel mee af en dan heb je er nog niks aan. Ben nog even naar een goede oplossing op zoek om deze aan mijn zadel te bevestigen.

Ja mij lijkt zadel ook prettiger. De SOS tag komt aan het ringetje voor bij mijn zadel.
Maar ik weet ook nog even niet hoe ik de Tractive aan het zadel kan bevestigen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:50

Kaitlyn schreef:

Dat is geen hogere wiskunde. Je kan een lusje aan je dekje maken. Een bandje van de ene singelstoot achterlangs naar de andere kant. Of voorlangs van het ene ringetje naar het andere.
Ik heb m ook wel aan het touwtje van mn airvest

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:52

Ik zou hem in de staart vlechten. Dan kun je hem ook blijven volgen als de singel eens zou knappen bijvoorbeeld.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

8nnemiek schreef:
Ik zou hem in de staart vlechten. Dan kun je hem ook blijven volgen als de singel eens zou knappen bijvoorbeeld.

Ook dat kan loskomen natuurlijk.
100% is het alleen alleen je nooit op pad gaat.
De meeste zadels blijven wel liggen als een paard er vandoor gaat.

Oh ik heb m overigens ook wel eens vast gemaakt aan het haakje van de singel tussen de voorbenen en aan t borsttuig.
Er zijn zoooo veel opties

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Ja ik denk dat ik ‘m aan haar borsttuig ga vastmaken. Ik wil niet met lusjes werken waar wat een flappert, daar ga ik mezelf aan ergeren.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:14

Kaitlyn schreef:
Ja ik denk dat ik ‘m aan haar borsttuig ga vastmaken. Ik wil niet met lusjes werken waar wat een flappert, daar ga ik mezelf aan ergeren.

Er flappert niks. Je moet m wel op een strak lusje vast maken. Anders komt hij eigenlijk zeker er van los

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:48

Ik gebruik de Tractive voor mijn hond.
Ik vind het een geweldig ding.
Abbo is wel prijzig, maar met het jacht instinct wat mijn hond heeft vind ik het wel een prettig idee.

Ik heb nog een kortingscode voor als iemand de Tractive wil aanschaffen
https://tractive.com/nl/?utm_campaign=r ... r-a-friend

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:13

Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar we hebben het voor Tractive over 5 tot 14 euro (afhankelijk van de looptijd en opties) per maand he... Tuurlijk telt het allemaal op, maar echt duur is dat toch niet?

Dat bevestigingsrubbertje is niet helemaal 100% betrouwbaar, ik doe er (bij de hond dan) wel een extra elastiek omheen. Ik heb ze ook al gezien met een tie-wrap.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:24

Margreet schreef:
Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar we hebben het voor Tractive over 5 tot 14 euro (afhankelijk van de looptijd en opties) per maand he... Tuurlijk telt het allemaal op, maar echt duur is dat toch niet?

Dat bevestigingsrubbertje is niet helemaal 100% betrouwbaar, ik doe er (bij de hond dan) wel een extra elastiek omheen. Ik heb ze ook al gezien met een tie-wrap.

Het wordt natuurlijk wel in een keer gefactureerd.
Ik heb een premium abonnement van 2 jaar.
En dan wordt er dus wel in een keer 144 euro afgeschreven.
Saldo per maand is dat maar 6€
Niet duur, maar omdat je vooraf betaald is het wel iets waar je dan rekening mee moet houden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:35

Je zou een tractive ook aan een vlechtje in de manen kunnen maken.
Als er dan een hoofdstel stuk getrokken word blijft de tracker aan je paard zitten.

Ik heb hem ook voor de hond en ben er erg tevreden mee. En met mendurance wedstrijden heb ik hem mee (en loopt de hond een dagje zonder). Ik gebruik het te weinig om een 2e aan te schaffen.