Inky Dinky zadel proberen voor kind met ataxie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kukkie

Inky Dinky zadel proberen voor kind met ataxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-26 14:20

Hoi!
De dochter (7) van mijn vriendin is sinds een half jaar zwaar paardengek. Nu heeft ze ataxie, en daardoor problemen met kracht en balans. Ze zit niet in een rolstoel, maar loopt wel met een rollatortje.
Op de plaatselijke manege willen ze heel fijn meedenken en laten ze haar meedoen met de kleuterles (in stap). Echter moet ze steeds vastgehouden worden.
Nu denk ik dat ze misschien wel zelf kan zitten in een Inky Dinky zadel. Haar ouders willen zoiets ook aanschaffen als dat voor haar zou werken. En de ponies op de manege mogen deze ook dragen.
Maar het is een beetje grote uitgave als het niet werkt.

Is er iemand in Noord-Holland met zo'n zadel die zij even uit zou mogen proberen?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 14:27

Wel fijn dat ze op de gewone manege mag meedoen, ik zou naar een gehandicapten manege/stichting zoeken om te zien of zij jullie willen adviseren (misschien ook wel in de richting van vergoedingen zelfs) niet om daar heen te gaan ipv de gewone manege :)

Haarbal

Re: Inky Dinky zadel proberen voor kind met ataxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 14:29

Ik kende deze zadeltjes niet, maar ik vind de teksten op de website echt tenenkrommend... Er staan hele vreemde zinnen op! Dat vind ik persoonlijk niet echt een goed teken. Ik zou dus ook niet zomaar tot aanschaf overgaan, maar idd eerst eens contact opnemen met een gehandicaptenmanege om te vragen wat zij daar gebruiken.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 14:34

ik heb een inkydinky zadeltje liggen en zit in heemskerk NH
welkom om uit te mogen testen stuur maar een pb'tje!

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 14:48

Ik heb ook een inkydinky zadel liggen, alleen woon ik in de achterhoek.
uitproberen kan op 1 van mijn paarden, maar denk dat achterhoek te ver weg is of niet?
Anders mag je een pb'tje sturen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 15:15

Ken je het Ariane de Rantiz zadel ??
Dat heeft vele mogelijkheden om een ruiter 'vast' in het zadel te zetten, maar je moet al wel een héél braaf paard hebben wil je de (beginnende) ruiter dan niet alsnog binnen handbereik houden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 15:43

De Inky Dinky zadeltjes zijn heel fijn :j

Ik weet niet hoe groot de ponies zijn en waar haar zwakke en sterke punten liggen, maar je zou eventueel ook in de gaten kunnen houden of er ergens een Kids Lazy Mountain zadeltje van Barefoot aangeboden wordt, want dat kan ook heel erg fijn zijn voor een kind dat net wat meer steun / kadering nodig heeft dan bij het gemiddelde zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

Haarbal schreef:
Ik kende deze zadeltjes niet, maar ik vind de teksten op de website echt tenenkrommend... Er staan hele vreemde zinnen op! Dat vind ik persoonlijk niet echt een goed teken. Ik zou dus ook niet zomaar tot aanschaf overgaan, maar idd eerst eens contact opnemen met een gehandicaptenmanege om te vragen wat zij daar gebruiken.

De site van Inky Dinky is vanuit het engels vertaald, goede kwaliteit? Nope zeker niet. Maar een betrouwbare partij dat absoluut. Het merk is zeer bekend onder ouders met kleine kinderen en in de UK rijden ze er heel veel mee. Ook in Nederland zie je ze steeds meer want ze zijn echt fijn.

@ts, helaas kan ik je niet helpen met testen alleen met ervaringen delen. Ze zijn voor de kleinste zonder heel veel evenwicht en balans echt fijn. Of het jou dochter gaat helpen is altijd even de vraag. Ik zou wel zeggen dat als je er 1 2e hands tegenkomt twijfel niet te lang. Ze zijn echt binnen no time verkocht :+ die van een stalgenoot heeft wel 2 hele uren te koop gestaan op Marktplaats :') :j