Lycra vliegenmasker + oren (geen rits of klittenband) voorpluk uitspar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Lycra vliegenmasker + oren (geen rits of klittenband) voorpluk uitspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:36

Hallo allemaal,

Misschien dit jaar toch maar eens een paar lycra vliegenmaskers proberen, ik zoek met oorstukjes. Ik vind de kans op het verschuiven wel een beetje trikkie, maar misschien valt dat wel mee.

Ik zie er ook heel weinig met voorpluk-uitsparing. Wat is jullie ervaring hiermee dat er geen gat zit voor de voorpluk? Het lijkt me zo zweterig. En de kans dat de voorpluk kapot gaat als het onder het masker zit, daar ben ik ook bang voor. Welke merken hebben wel een voorpluk-uitsparing?

Toevallig net even gezocht en ik zie dat Pro Tech dit heeft (degene met prints) en Ride n Shine. Maar misschien zijn er nog meer..

Lycra maskers lijken me wel fijner voor het paard ivm dat harde klittenband bij de meeste maskers. Ik denk én hoop dat ze minder gauw vies worden met al die haren erin. Nu zie ik dat ze toch nog soorten hebben met rits, dat zoek ik dus niet. En ook een type met een elastiek + zo'n schuivertje achter de kaak, dat zoek ik ook niet. :D

Ik twijfel ook wel een beetje hoe ze vallen. Arabier klein koppie maar grote oren is altijd lastig, omdat de voorgevormde oorstukjes dan zo klein zijn. Arabier kruising met iets groter hoofd, ook redelijke oren. En dan voor een Quarter met een enorme kaak.

Maat Pony of Maat S van andere type maskers is vaak bij de Arabieren te klein, vooral door de korte oorstukjes. Kaak past vaak wel beter dan bij maat Cob / maat M. Want bij mijn Felix Buhler en Shires masker heb ik er een extra stukje klittenband aan laten zetten. De Quarter heeft van normale vliegenmaskers wel maat Full ivm de brede kaak. Ik weet niet hoe Lycra uitvalt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:51

Als er geen opening zit voor een voorpluk dan zit er altijd wel een naadje daar precies in het midden en dat knip ik dan open.

De juiste maat vinden is vaak wel een dingetje, vooral omdat ik graag de ogen goed vrij van materiaal wil houden.
Ik ben fan van deze
DubbelFun @ [VMR] Help ademend vliegenmasker gezocht

TinkerTreas

Re: Lycra vliegenmasker + oren (geen rits of klittenband) voorpluk uitspar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

Ik heb 2 jaar geleden 2 maskers bij For Horses gekocht. Zij maakt ze op maat. En je kunt precies je wensen aangeven. Ik ben er erg tevreden over.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:43

Ik heb een paard met mini voorpluk, maar wel snel schuurplekken. Ik heb de lycra maskers van kramer, bevallen goed, en allerlei keus in uitsparingen, met rits of zonder en kleurtjes.
Sinds deze maskers geen schuurplekken meer.
Rits onderop heb ik nog geen last mee ondervonden en vind ik eigenlijk wel fijn, soms heeft ze een vieze neus van het eten en zonder rits is dan hele kap vies.

Wel gemerkt dat er meerdere soorten gaas zijn, gaas met te grote gaten is slap en blijft niet mooi af staan, dat fijnere gaas behoudt vorm