Wat is het perfecte neusnetje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binkie_Eline

Wat is het perfecte neusnetje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-26 15:29

Hoi!

Ik had even gekeken op verschillende sites en ook hier op Bokt maar ik kon het nog niet helemaal vinden.
Mijn pony heeft vorig jaar een keer een beest in zijn neus gekregen en sindsdien is hij helemaal panisch op alles wat vliegt in de buurt van zijn neus. Ik heb vorig jaar dus een neusnetje gekocht. Ik heb hem sinds een paar dagen weer uit de kast gehaald, maar ik merk dat het toch nog niet helemaal top is.
Hij heeft last van de vliegen, pollen en stof, maar hij houdt ook niet zo van dingen op zijn neus. Met het netje is hij erg aan het proesten en soms heb ik het idee dat hij door het netje te weinig lucht krijgt.

Op dit moment heb ik het Busse Neusnetje Fly Protector in maat full. Hij past goed, maar hij zit wel over de neus heen ipv dat hij er boven hangt.
Ik zoek dus een netje wat heel dun is, fijn zit en ook goed past op een Rambo Micklem hoofdstel.

Kunnen jullie mij helpen? Wat vinden jullie fijne netjes?

Marije_97

Re: Wat is het perfecte neusnetje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 15:46

Ik heb een simpele van de Welkoop. Na jaren zoeken. Heel dun, alleen nee voldoende om zn neus niet te laten verbranden. Mijn paard vind het iets minder leuk omdat eten wat minder gaat er mee.

Ik weet niet hoe deze is met pollen en stof. Maar bij mij werkt ie prima.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-26 15:50

Marije_97 schreef:
Ik heb een simpele van de Welkoop. Na jaren zoeken. Heel dun, alleen nee voldoende om zn neus niet te laten verbranden. Mijn paard vind het iets minder leuk omdat eten wat minder gaat er mee.

Vergeten erbij te zetten, ik heb die van Waldhausen geprobeerd (dat is geloof ik het huismerk van de Welkoop) maar deze vond ik dikker en qua materiaal niet fijn. Hij pastte ook niet goed op mijn hoofdstel.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 15:57

Binkie_Eline schreef:
Marije_97 schreef:

Vergeten erbij te zetten, ik heb die van Waldhausen geprobeerd (dat is geloof ik het huismerk van de Welkoop) maar deze vond ik dikker en qua materiaal niet fijn. Hij pastte ook niet goed op mijn hoofdstel.

Ik heb een dunnere dan degene die ik daarvoor heb gehad, die heb ik gekregen dus geen idee welk merk. En je maakt em vast met klittenband, dus dat zou moeten passen.

https://www.welkoop.nl/waldhausen-neusn ... mSas1GsC_9

Deze heb ik momenteel in gebruik. Ik heb een full voor mijn pony van 1.54m. Hij zit wat tussen Cob en Full in qua hoofd

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-26 16:15

Marije_97 schreef:
Ik heb een dunnere dan degene die ik daarvoor heb gehad, die heb ik gekregen dus geen idee welk merk. En je maakt em vast met klittenband, dus dat zou moeten passen.

Deze heb ik momenteel in gebruik. Ik heb een full voor mijn pony van 1.54m. Hij zit wat tussen Cob en Full in qua hoofd

Deze heb ik gehad, die vond ik niks. Materiaal niet fijn en wat dikker dan die van Busse.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 16:29

Mijn paard vindt die van LeMieux het fijnst.
Pasvorm is goed, het is fijn dat de sperriem er overheen kan, daardoor ligt die mooi stabiel.
Alhoewel die aan mijn buitenrijdhoofdstel geen sperriem zit en daaraan blijft die ook heel mooi stabiel.

Oh wacht, die is waarschijnlijk veel te groot voor een Micklem.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 16:31

Binkie_Eline schreef:
Marije_97 schreef:

Deze heb ik gehad, die vond ik niks. Materiaal niet fijn en wat dikker dan die van Busse.

Ik dacht dat deze al dun was maar ze zijn er dus nog dunner. Ik heb even op google neusnetje in getikt en je krijgt veel verschillende. Als je busse fijn vind zou ik kijken of je precies diegene kan vinden die daarop aansluit, maar wel voldoet aan je wensen. Het is ook een beetje proberen denk ik. Want voor de een werkt, werkt niet voor de ander.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 16:39

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 16:46

Mijn pony vond neusnetjes niks, sowieso gewoon dingen op zijn neus vond hij niet fijn. Dus ik ben uitgekomen bij een masker zodat hij ook helemaal geen neusriem om hoefde. Cashel quiet ride vonden wij een fijne, net een maatje te groot zodat de neusflap helemaal voorbij zijn neus kwam en de flap stond van de neus af waardoor het hem niet irriteerde.
Plus dat het ook zijn ogen tegen pollen beschermde waar hij last van had, en de vliegen natuurlijk.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-26 17:22

Marije_jiplover schreef:
Busse heeft ook deze:
https://hypostore.nl/busse-neusbescherm ... 9kQAvD_BwE

Zou die niet beter passen dan dien je nu hebt?

https://hypostore.nl/equilibrium-neusne ... -IQAvD_BwE

Of deze, speciaal voor de Micklem?

https://www.dochorse.nl/lemieux-comfort ... FUQAvD_BwE
Deze schijnt ook voor lage neusriem te zijn.

Die van Lemieux ziet er wel heel netjes uit en die van Equilibrium ook wel. Die van Busse lijkt me dan weer niks. Dankjewel voor de suggesties!

Edit: deze specifiek van Lemieux wordt hem trouwens niet want ik heb een ringetje op de neus precies waar het klittenband zit