Kwalitatief dressuurzadel, verwisselbare boom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Kwalitatief dressuurzadel, verwisselbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:10

Ik heb op dit moment een ouder model 18 inch Fairfax.
Fijn merk, maar ik wil eigenlijk een maatje kleiner.
Ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe, het is weer een hoop geld. En paard is al 17. Dus ik wil toch ook gaan kijken in het tweedehands gebeuren.
Helaas kan maar heel weinig 2e hands Fairfax vinden. Of tegen een prijs dat ik denk dan doe ik er nog wel wat bij en koop een nieuwe..

Dus met welke merken hebben jullie goede ervaringen? Ik zoek iets wat echt lekker zacht zit. (We worden een dagje ouder) Liefst een korte wrong.

Eventuele aanbevelingen voor een seat saver die echt lekker zacht is kan ook een leuke tussenoplossing zijn .

boemel

Re: Kwalitatief dressuurzadel, verwisselbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:35

GFP?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:20

Maar waarom zou je niet voor nieuw gaan als dat te betalen is? Ik heb voor mijn paard op die leeftijd nog een westernzadel gekocht en zelfs een springzadel op maat laten maken (dat kon 6 jaar geleden nog onder de 2000 euro).

Overigens passen de zadels nog steeds, springzadel is maar 1 keer opgevuld. Dus je kunt ook nog echt lang plezier hebben van je materiaal. Natuurlijk moet je ook wat geluk hebben met je paard. Maar hier heb ik vandaag weer een heerlijk rondje lage hindernissen gesprongen met haar op haar 23 jarige leeftijd (ik durf niet zo hoog meer), en 1 keer nam ze zelfs gewoon de in-uitjes in 1 keer, dus een breedte sprong van 3m.

De leeftijd vind ik dus niet direct een argument, of je moet al echt dingen aan je paard gaan merken.

Ik heb verder goede ervaringen met de Winteclite. Heerlijk lichtgewicht. En zit ook nog eens fijn. Wrongen kunnen er af, diverse maten zijn te koop. Ik rij het dressuurzadel geheel zonder wrong.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:23

Welk model fairfax heb je? Dat denkt wat makkelijker mee.
Er zijn meerdere zadels met verwisselbaar kopijzer of misschien een makkelijk aan te passen kopijzer zoals Sella.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:17

Nou op dit moment loopt hij als een kievit. Maar zijn leeftijd is al wel te zien aan zijn benen. Hij is bij mij ook met een soort van pre-pensioen. Hij kom het dressuurwerk (ZZ-zwaar) niet meer aan en mag bij gewoon lekker mee naar buiten en basiswerk. Dat is geen probleem op dit moment.

Ik heb een fairfax original. Dus al wat ouder. Het nieuwe type kost 3500 euro. En dat budget is er wel als het moet, maar een goedkopere optie is altijd fijn natuurlijk.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:09

Kent & Master bevalt hier goed

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 56 min geleden

Gfs….je hebt pb

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 8 min geleden

Ik heb een kent en master, mijn paard is met vervroegd pensioen, doe alleen nog wat senioren ritjes om hem soepel te houden en goed tussen de oren. Helaas is hij veranderd, waardoor ik een grotere boommaat nodig heb. Ik heb nu dit zadel aangeschaft. Het zit niet zo lekker als m’n Hulsebos, maar moest wat. Afbeelding