fijne waterdichte vliegendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

duikpaardje

fijne waterdichte vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-26 18:07

Nu het weer weer beter gaat worden ben ik alvast aan het kijken naar een waterdichte vliegendeken voor onze fjord met EMS.
Normaal gaat hij zonder deken als het weer het toelaat op zijn kale landje met hooibak maar ik vind het fijn om dunne deken achter de hand te hebben voor wat slechter weer.
Wie heeft hier ervaring mee en met welk merk ?

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 18:12

Ik heb de Rambo Summers series en de 3-in-1 van Amigo. De Rambo is verreweg de fijnste en de luchtigste maar de Amigo is steviger.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 18:14

Nadia
Oppermuts

Re: fijne waterdichte vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 13:10

LeMieux, ik heb zowel de gewone als de regenversie van hun vliegendeken en de pasvorm is erg fijn. Ze passen bij mijn Fries beter dan de Amigo.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 22:21

swartbeessie schreef:
https://agradi.nl/products/covalliero-r ... fed2&_ss=r

Ik heb deze. Vliegengaas is heel fijnmazig, en een stuk goedkoper dan de andere dekens.

Hoe is de pasvorm en maatvoering daarvan?
Ziet er wel goed uit zo!

Ik heb vorig jaar ook zoiets van Busse gekocht, maar niet gebruikt, nu te klein voor onze jonge paarden.
Maar dat lijkt ook een fijne deken.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 22:33

Had de summerserie van rambo die heel fijn voelt maar dus NIET waterdicht is ( bevestigd door horseware dat hij enkelt waterafstotend is) nu de deken van Büsse en die bevalt super

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 22:43

Ik had met de summer hetzelfde, daarom de Busse gekocht, maar die ligt hier nu dus ongebruikt…
Mocht iemand die zoeken in 185 of willen ruilen voor een 195… :+

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-26 23:29

bedankt voor de tips , denk dat het de Busse gaat worden.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 07:01

girlyggirl schreef:
Had de summerserie van rambo die heel fijn voelt maar dus NIET waterdicht is ( bevestigd door horseware dat hij enkelt waterafstotend is) nu de deken van Büsse en die bevalt super

Mijn merrie heeft zelfs nog tijdens de herfstperiode de summerseries gedragen en heeft talrijke buien over zich heen gekregen maar de rug was altijd kurkdroog.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 09:45

Nouvel schreef:
Hoe is de pasvorm en maatvoering daarvan?
Ziet er wel goed uit zo!

Ik heb vorig jaar ook zoiets van Busse gekocht, maar niet gebruikt, nu te klein voor onze jonge paarden.
Maar dat lijkt ook een fijne deken.

Maatvoering is prima, ruim verstelbaar op de schouder dus in mijn ogen ook ok voor iets bredere paarden. Mijn merrie past rambo beter dan bucas (die laatste is wat te ruim op de schouder), en deze deken is helemaal prima als er geen slopers in de kudde lopen!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 15:45

Fayyah19 schreef:
girlyggirl schreef:

Mijn merrie heeft zelfs nog tijdens de herfstperiode de summerseries gedragen en heeft talrijke buien over zich heen gekregen maar de rug was altijd kurkdroog.

Kwam je tijdens de regen voelen? Door de speciale stof droogt hij namelijk heel snel en denken veel mensen dat hij dus waterdicht is wat hij dus volgens horseware niet is..

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 15:54

Jazeker. Mijn merrie houdt niet van stortbuien dus dan ging ik haar maar halen als het te lang duurde :+ Ze droeg de deken alleen buiten dus zodra ze binnen stond ging ‘ie af. Ik heb geen enkele keer een doorweekte deken gehad op de rug. De zijkanten waren uiteraard wel door.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 16:07

Ik heb de Rambo Protector met losse regenliner. Ook zware buien doorstaat dit setje erg goed en Horseware vind ik heel fijn qua pasvorm.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 23:16

Fayyah19 schreef:
Jazeker. Mijn merrie houdt niet van stortbuien dus dan ging ik haar maar halen als het te lang duurde :+ Ze droeg de deken alleen buiten dus zodra ze binnen stond ging ‘ie af. Ik heb geen enkele keer een doorweekte deken gehad op de rug. De zijkanten waren uiteraard wel door.

Bofkont _/-\o_

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 08:08

Zwartbeesie thanx!

De summer is hier ook wel waterdicht, maar bij veel regen kruipt het water door het gaas omhoog onder de sofshell bovenkant…
De stof droogt wel weer snel inderdaad als ze nat regenen.
Voor kleine buitjes is ‘ie top.

SophieSmits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 09:23

Op de stal waar ik meestal kom, gebruiken een paar van mijn vriendinnen de Rambo Summer Series. Voor zover ik kan zien werkt die eigenlijk best goed en zijn ze er tevreden mee.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 09:31

Nouvel schreef:
Ik had met de summer hetzelfde, daarom de Busse gekocht, maar die ligt hier nu dus ongebruikt…
Mocht iemand die zoeken in 185 of willen ruilen voor een 195… :+

Ik heb wel interesse in de deken maat 185. ik doe je een PB!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 10:08

Ik vind de Rambo Summer Series erg fijn. Dat hij niet echt waterdicht is, heb ik nooit last van gehad. Wel vind ik de stof erg kwetsbaar (is bij mij helaas ook stuk gegaan) en nu mijn paard breder is geworden is ze eruit gegroeid. Ik heb nu de Dual Shield van Weatherbeeta (in dezelfde maat als de Rambo). Die past mooi en lijkt een stuk steviger maar is denk ik (daardoor) wel minder luchtig.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 10:16

Die Summer en Autumn zijn hier ook bizar goed waterdicht. En bij mijn paard kan ik het goed zien want als hij nat geweest is onder de deken is zijn vacht anders. Dus als de regen opgekropen was onder het gaas door zag je zat duidelijk. Op de rug altijd kurkdroog. Stond er echt versteld van. Maar inderdaad die stof zaten op een gegeven moment elke dag gaten in en dat is niet leuk meer. Fijn die jonge ruinen in de groep. :=

Die Covalliero hierboven ziet er echt goed uit! Jammer dat ie start in 175.. Heb net een maatje kleiner nodig.