Deken voor op de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Deken voor op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:24

Ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikte deken voor op de trailer, maar kan het niet helemaal vinden.

Ik ben opzoek naar een fleece of iets vergelijkbaars die dik genoeg is om op de trailer op te doen.

Mijn paard vind het geluid van bijvoorbeeld een regendeken langs de trailer met uitladen heel spannend. Met als gevolg dat hij de trailer afvliegt.
Daarom zoek iets wat te vergelijken is met een zweetdeken qua stof, maar dan dikker.

Op dit moment heb ik een stal deken, maar die zit eigenlijk niet zo mooi. Fijn zou zijn als de deken ook buiksingels heeft.

Alle tips zijn welkom!

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:26

davinci2412 schreef:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikte deken voor op de trailer, maar kan het niet helemaal vinden.

Ik ben opzoek naar een fleece of iets vergelijkbaars die dik genoeg is om op de trailer op te doen.

Mijn paard vind het geluid van bijvoorbeeld een regendeken langs de trailer met uitladen heel spannend. Met als gevolg dat hij de trailer afvliegt.
Daarom zoek iets wat te vergelijken is met een zweetdeken qua stof, maar dan dikker.

Op dit moment heb ik een stal deken, maar die zit eigenlijk niet zo mooi. Fijn zou zijn als de deken ook buiksingels heeft.

Alle tips zijn welkom!

Ik weet niet welke staldeken je nu hebt, maar ik vind de Bucas Quilt met stay dry fijn voor op de trailer. Die heb je in verschillende diktes, met buiksingels en de stay dry heeft ook een fleecevoering aan de binnenkant.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:27

Ik gebruik de cooler of recuptex v bucas op de trailer, misschien is dat een optie?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

Binkie_Eline schreef:
Ik weet niet welke staldeken je nu hebt, maar ik vind de Bucas Quilt met stay dry fijn voor op de trailer. Die heb je in verschillende diktes, met buiksingels en de stay dry heeft ook een fleecevoering aan de binnenkant.

Deze heb ik ook, of ik doe mijn therapie deken op.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

nnicolex schreef:
Ik gebruik de cooler of recuptex v bucas op de trailer, misschien is dat een optie?

Haha ja die beide gebruik ik dus ook

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:29

Binkie_Eline schreef:

Ik heb nu een hele goedkope, ik dacht EJ huismerk. Ik wilde eerst testen of het klopt dat hij de trailer afstormt vanwege het geluid dat de deken maakt langs de trailerwand.

Ik zie dat de Bucas aan de buitenkant een gladde stof heeft, ik ben bang dat dat ook weer geluid maakt en dus niet werkt voor hem.
Wat ik nu heb is echt een stoffe deken.

Ik zat zelf te denken aan een wolle deken voor de koudere periode, maar ik kan niet helemaal inschatten of dat warm genoeg is.

Edit: ik heb nu deze onderdeken: https://www.ej.nl/onderdeken-barato-200gr_zwart_59439.html

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:42

Wol is zeker warm genoeg! Dat is eigenlijk de beste stof die je kunt hebben.

Er zijn ook verschillende soorten zweetdekens van verschillende diktes met singels.

Captain

Re: Deken voor op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:47

Andere invalshoek, gaan oefenen met het geluid van die deken tegen de trailer aan? Scheelt je een nieuwe deken kopen, en alleen maar handig om nog een stukje te desensibiliseren. :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:53

Wol voor de koude periodes, en als het minder koud is fleece of dun wol.

Maar wol heb je ook dikkere en dunnere van. Wol ademt super fijn en is afhankelijk van de dikte ook warm.

Allemaal zowel op de heen als terug weg te gebruiken als je naar les of wedstrijd ga omdat ze ook op een nat paard kunnen.

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:11

Hier heb ik ook altijd de bucas therapy/recuptex deken op in de trailer. In de zomer die met mesh en de winter de cooler met staydry voering. Echt ideale dekens :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:26

Ligt ook aan de temperatuur natuurlijk.
Ik heb de rambo travel rug, heel fijne deken voor fris lente/herfstweer
0g bucas power cooler
En een Kentucky voor als het koud is

Kom met deze dekens normaliter goed weg (ga om de week met de trailer naar les dus alle soorten weer ook :D ), een enkele keer is het net van dat tussenweer en pak ik de 50g bucas quilt

Wil eigenlijk ook nog een echt dunnetje voor de zomer, puur tegen vliegen etc onderweg

Maar zou idd zeker vooral oefenen met geluiden etc

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:29

Voor de winter maanden een dikke wollen deken. Voor als het minder koud is een dunne wollen deken of een simpele fleece deken. Als het warm is in de zomer gewoon lekker bloot erop.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:37

En gewoon een zweetdeken over je deken heen gooien?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:39

Let op dat je met vervoeren altijd een dunnere deken op doet dan normaal. Anders krijgen ze het te warm.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:39

ik heb in de winter de bucas shamrock (glad, maar zacht buitenkant, stay dry fleece binnenkant).
soms/vaak de heenreis nog met de reputex er onder.

zomers gewoon dunner fleece deken

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:48

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:05

Ik heb mijn paard zijn hele leven met wol of fleece vervoert. Zo'n trailewr is net een sauna soms, vooral als ze zich druk maken.
In de winter wol, in de zomer fleece, hij kwam er altijd droog af.
Bloot deed ik nooit....een dekentje scheelt heel veel irritatie wanneer er een vileg in je trailer zit....

SaraP83

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:14

Ik zou inderdaad ook eerder richting fleece of wol kijken als hij zo reageert op geluid. Gladde buitenstoffen maken vaak toch net dat schurende geluid langs de trailerwand, dus dat lijkt me in jouw geval minder ideaal.

Misschien ook goed om het rustig op te bouwen met laden/lossen, zodat hij er wat minder spanning op krijgt.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:44

Bowo schreef:
En gewoon een zweetdeken over je deken heen gooien?

Heb ik ook gedacht, maar dan wordt de zweetdeken ook aan de binnenkant zo vies als de buitendeken vies/nat is.

SaraP83 schreef:
Ik zou inderdaad ook eerder richting fleece of wol kijken als hij zo reageert op geluid. Gladde buitenstoffen maken vaak toch net dat schurende geluid langs de trailerwand, dus dat lijkt me in jouw geval minder ideaal.

Misschien ook goed om het rustig op te bouwen met laden/lossen, zodat hij er wat minder spanning op krijgt.

Het laden/lossen gaat heel goed zolang we geen deken ophebben die geluid maakt. Ik kwam erachter omdat hij na veel oefenen van de zomer super fijn was. Toen ik hem van de winter weer met zijn dikkere deken op de trailer zetten was het "probleem" zo weer terug. Vandaar deze oplossing. Dit werkt perfect voor hem en is voor mij een kleine moeite.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:45

Ik gebruik hier de recuptex of gewoon een fleecedeken :-)

SophieSmits

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:33

Ik zou zelf ook een beetje oppassen met te dikke dekens op de trailer trouwens, zeker als hij zich al wat druk maakt. Dan hebben ze het vaak sneller warm dan je denkt.

Misschien iets in de richting van een dikkere fleece of gewoon laagjes, zodat het niet gaat schuiven of geluid maakt.

Klinkt in ieder geval wel alsof je de oorzaak goed gevonden hebt, dat is al de helft

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:43

Ik heb een erg fijne deken van Back on track die ik op de heenreis op de trailer op doe in de wintermaanden. Als het echt koud is, gooi ik daar evt een fleecedeken overheen of onder.
Maar meestal is die deken voldoende.

Op de terugweg ligt er doorgaans een zweetdeken op.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:54

Dominick Cosy

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:09

Ik heb de amigo jersey integrated cooler, die is zelfs voor mijn geschoren paard in de winter warm genoeg. Zomers heeft ze eigenlijk niks op. Ook wel positieve ervaringen met de recuptex trouwens

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:12

Bucas shamrock