Bijna 2 jaar geleden kocht ik mijn Busse dressuurzadel bij een erkende zadelpasser. Vorig jaar heb ik het zadel laten bijvullen, bij dezelfde zadelpasser. Tot mijn schrik betaalde ik daar € 250,- voor, inclusief voorrijkosten. Ik vond dit behoorlijk veel geld voor een kwartier werk en voor een zadel van toen net een jaar oud. Nu wil ik mijn zadel opnieuw laten opvullen, maar niet meer bij deze zadelmaker.
Het probleem is alleen: waar vind ik een zadelmaker die mijn zadel wil opvullen, ik heb het immers niet gekocht bij diegene. En wie doet dat tegen een schappelijke prijs? Dat moet toch goedkoper kunnen, of is dat nu eenmaal zo duur?
Is dit bijvullen? Of een compleet nieuwe vulling? Ik betaal voor bijvullen incl voorrijkosten 175,-. Waarvan 35,- voorrijkosten. Dit is in mijn omgeving ‘goedkoop’
Ligt je zadel nog goed? Mijn ervaring is dat je nieuwe zadels meestal 1 a 2 keer moet laten bijvullen en dat je dan toch wel een aantal jaren met een goede wolvulling kunt doen zonder vullen of vervangen.
Maar rond de 90 euro inclusief voorrijkosten is een eerlijker prijs dan 250. Daarnaast is de eerste keer opvullen vaak gratis bij aanschaf van een nieuw zadell
Lieser
Geplaatst: Gisteren, 07:38
Knoesje schreef:
Lieser schreef:
Ik heb net 90 euro betaald voor het bijvullen van een zadel. Volledige vulling vervangen zou 175 euro kosten, exclusief voorrijdkosten.
Bij wie heb jij je zadel laten opvullen?
Korina Oremus, hele fijne zadelpasser.
Kidde
Geplaatst: Gisteren, 09:15
Ik sta er überhaupt wel van te kijken dat je een nieuw zadel pas na een jaar hoefde te laten controleren. Toen we hier een nieuw zadel hadden moest dat vanwege de nieuwe vulling al na drie maanden dacht ik. Ik betaal overigens €115 voor het bijvullen en €30 voorrijkosten.
Mijn zadelmaker neemt alleen niemand meer aan. Als je verder wil kijken zou ik gewoon eens naar zadelmakers in je omgeving kijken. Op bokt vind je vaak ook veel ervaringen.
Ik betaal voor een consult met bijvullen want zonder consult werkt hij niet 180 ex voorrijkosten
Tja duur betaald wellicht, maar een goede gecertificeerde zadelmaker die keurig al zijn kennis op orde heeft werkt niet gratis
XladyX
Geplaatst: Gisteren, 20:42
Jeetje wat een bedragen. Ik betaalde per paard 110€ voor consult incl bijvullen. Maakte ook niet uit waar het zadel vandaan kwam of van welk merk. Bovenin Noord Holland.
Charmaine
Geplaatst: Gisteren, 22:28
Wat zit er in die prijs van 250 euro? Een oude vulling vervangen voor een nieuwe zit bij de meeste zadelpassers wel rond die prijs. Maar als jouw zadel net een jaar oud was en enkel bijgevuld hoefde te worden, is sec het bijvullen voor die prijs wel erg duur.
Kijk eens naar zadelpassers bij jou in de buurt via de VZTD, de vereniging voor zadel en tuig deskundigen. De meeste zadelpassers hebben een site waarop hun tarieven staan. Dan kun je eigenlijk niet meer voor zulke verrassingen komen te staan.