Vergelijkbaar hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Friezenkind

Vergelijkbaar hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:35

Ik was even aan het googlen voor een hoofdstel die wat minder riempjes/gespjes heeft.
En kwam het PS of Sweden Helsinki hoofdstel tegen, die zag er heel interessant uit, en bijna wat ik in mijn hoofd had (min de frontriem).
Nu komt ik niet echt vergelijkbare hoofdstellen tegen, eentje en die wordt niet in maat gemaakt.

Heeft iemand een idee waar je nog meer kan kijken?

Of zou ik zelfs kunnen zeggen ik pak het kopstuk van mijn kaptoom en gooi bakstukken met bit erop?

Afbeelding

Cruise

Re: Vergelijkbaar hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:43

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op Gisteren, 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:48

Dit lijkt wel op een soort voorbrenghoofdstel. Misschien kan je daar op zoeken?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Je wilt dus geen neusriem, maar wel een kaakriem? Heb je al eens naar bitloze kopstukken gekeken voor hackamores? Je noemt zelf ook al de hackamore, maar je kunt er dus zeg maar de kopstukken voor kopen.

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/nl/ ... pstuk.html

https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... airfield-1

https://hypostore.nl/dyon-hackamore-hoo ... ction.html

https://www.bittenshop.nl/Trust-Hickste ... -Hoofdstel

Mag er helemaal geen keelriem of kaakriem aan zitten, dan moet ik denken aan een ijslander hoofdstel, maar die vallen vaak wat kleiner.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Friezenkind schreef:
Ik was even aan het googlen voor een hoofdstel die wat minder riempjes/gespjes heeft.
En kwam het PS of Sweden Helsinki hoofdstel tegen, die zag er heel interessant uit, en bijna wat ik in mijn hoofd had (min de frontriem).
Nu komt ik niet echt vergelijkbare hoofdstellen tegen, eentje en die wordt niet in maat gemaakt.

Heeft iemand een idee waar je nog meer kan kijken?

Of zou ik zelfs kunnen zeggen ik pak het kopstuk van mijn kaptoom en gooi bakstukken met bit erop?

[ Afbeelding ]

Ik heb deze gehad, helaas is hij kapot getrokken. Het is heel mooie kwaliteit leer.
De frontriem kun je heel makkelijk eraf halen.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:28

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Ik heb een gewoon hoofdstel waar ik de neusriem en frontriem vanaf heb gehaald. Dan heb je een minimaal hoofdstel dat prima blijft zitten.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:05

germie schreef:
Je wilt dus geen neusriem, maar wel een kaakriem? Heb je al eens naar bitloze kopstukken gekeken voor hackamores? Je noemt zelf ook al de hackamore, maar je kunt er dus zeg maar de kopstukken voor kopen.

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/nl/ ... pstuk.html

https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... airfield-1

https://hypostore.nl/dyon-hackamore-hoo ... ction.html

https://www.bittenshop.nl/Trust-Hickste ... -Hoofdstel

Mag er helemaal geen keelriem of kaakriem aan zitten, dan moet ik denken aan een ijslander hoofdstel, maar die vallen vaak wat kleiner.

Het is niet zo dat er helemaal geen keel of kaakriem aan mag zitten. Ik wil iets met zo min mogelijk riempjes/gespjes een keer proberen.

En omdat het een probeersel is dacht ik als ik nou de kopstuk van mn hackamore pak en daar bakstukken met bit aan vast maak he je dan hetzelfde principe of denk ik dan te simpel. Want dan heb ik geen kin of kaakriem erbij.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:06

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:09

Knuffeldier schreef:
Ik heb een gewoon hoofdstel waar ik de neusriem en frontriem vanaf heb gehaald. Dan heb je een minimaal hoofdstel dat prima blijft zitten.

Als ik dat zou doen heb ik een los stukje riem waar de neusriem aan vast zit.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Als je iets met zo weinig mogelijk gespen en riempjes wil, kan je ook kijken naar een ijslander kopstuk. De simpelste varianten hebben twee gespen voor het bit en eentje bovenaan.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:05

Als het gewoon om te proberen is, kan inderdaad gewoon een kopstuk en een stel bakstukken hebben wat je al hebt.

Je zou ook een westernkopstuk kunnen nemen, bv via kramer mix and match, dan heb je enkel een kopstuk met een keelriem en je bakstukken.

Mijn eigen paard loopt beter op zo min mogelijk riempjes rond het hoofd en een recht kopstuk, dus die heeft een eenvoudig westernhoofdstel. Bij engelse hoofdstukken had ik steeds het probleem dat ik een riempje over had, waar de neusriem aan moest.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:15

goldyc schreef:
Als het gewoon om te proberen is, kan inderdaad gewoon een kopstuk en een stel bakstukken hebben wat je al hebt.

Je zou ook een westernkopstuk kunnen nemen, bv via kramer mix and match, dan heb je enkel een kopstuk met een keelriem en je bakstukken.

Mijn eigen paard loopt beter op zo min mogelijk riempjes rond het hoofd en een recht kopstuk, dus die heeft een eenvoudig westernhoofdstel. Bij engelse hoofdstukken had ik steeds het probleem dat ik een riempje over had, waar de neusriem aan moest.

Western zat ik ook aan te denken. Ik zal is bij kramer kijken, wist niet dat die ook een mix and match afdeling hadden.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:15

Om te testen zou ik gewoon de neusriem van je standaard hoofdstel halen en even de riempjes van het kopstuk aan elkaar tapen zodat je geen geklapper/beweging hebt.

Dan heb je 0 andere veranderingen en kun je echt zien wat het doet.

Ik heb mijn neusriem er ook af maar heb een Finesse hoofdstel en daar zitten geen losse riempjes aan het kopstuk dus dat was onverwacht een meevaller :')

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:24

Bridle2fit heeft een zelf samen te stellen bitloos hoofstel. Het idee is dat je met een neusriem rijdt. Maar als je geen neusriem gebruikt maar aan die riempjes bakstukken zet, die je ook kunt bestellen bij Bridle2fit, heb je een geweldig neusriemloos hoofdstel.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:27

Een westernhoofdstel zou prima voldoen, maar is meestal bruin.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:11

Dy on heeft hackamore hoofdstel in zwart of bruin.
Heb zelf n zwarte en gebruik hem met bit Afbeelding