Deken tegen knutten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VantLis

Deken tegen knutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 14:24

Hallo,

Ik heb sinds kort een fries. Nu kreeg ik de tip om in de zomer een deken op te doen tegen de knutten. Friezen kunnen hier gevoelig voor zijn. Ik vind alleen de eczeem dekens die over de oren zitten niet fijn. Houdt de amigo canofly vliegendeken ook knutten tegen?

Bowo

Re: Deken tegen knutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:31

Heeft je paard daadwerkelijke zomereczeem? Omdat friezen daar gevoelig voor kunnen zijn, betekent niet dat die van jou dat ook is. En als dat zo is, zou je mogen verwachten dat de verkoper dat ook deelt.
Als je paard geen eczeem heeft, zou ik gewoon een normaal vliegendeken kopen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:39

Een gewone vliegendeken met hals volstaat prima, als er geen sprake is van eczeem.

VantLis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 14:55

Nee hij heeft geen eczeem!
Maar werd van de week al helemaal lek gestoken door muggen. Daar helpt een vliegendeken niet tegen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:58

VantLis schreef:
Maar werd van de week al helemaal lek gestoken door muggen. Daar helpt een vliegendeken niet tegen?

Nu al? Staat hij in een potstal?
Ik doe nooit preventief een vliegendeken op, alleen hartje zomer met die vervelende dikke dazen

VantLis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 15:13

Kabayo schreef:
VantLis schreef:

Nu al? Staat hij in een potstal?
Ik doe nooit preventief een vliegendeken op, alleen hartje zomer met die vervelende dikke dazen

Nee overdag op de paddock was dit woensdag, toen was het hier 17 graden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 15:17

Om te voorkomen dat hij gaat reageren is het inderdaad belangrijk om nu al een deken op te doen. Je hebt wel echt ecxeemdekens nodig tegen de knutten. Maar er zijn er verschillende, hoeven niet allemaal over de oren.