Zadel afdrukken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel07

Zadel afdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 10:32

Ik heb laatst een arena zadel gekocht en laten aanpassen. Na een week heeft ze dit gekregen op haar rug. Zadelmaker is weer geweest maar weet ook niet hoe dit komt. Verschillende bomen getest, ook met gelpad en bontje maar is nog steeds het zelfde. Ze lijkt er ook wat gevoelig op te reageren. Ze is 4 jaar en gebruikt soms haar bekken niet helemaal goed maar heeft wel al prima balans. Heeft iemand dit ook of iemand die weet wat ik hier aan kan doen?

Afbeelding

Afbeelding

EngeltjeS

Re: Zadel afdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 10:36

Wat vreemd... wat voor zadeldekje heb je er onder? En wat voor singel?

Was dit met testrijden niet?

Isabel07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 10:43

Nee dit was met testrijden niet... ik heb het ook al geprobeerd met een neopreen singel en met een licht gevormde singel op advies van de zadelmaker maar het is nogsteeds hetzelfde. De ene dag is het ook meer en de andere dag minder dus dat is ook wel raar. Misschien ligt het er dan toch aan hoe ze haar lichaam gebruikt. Het is ook met verschillende zadeldekjes zo, lemieux, equestrian stockholm en kentucky ze hebben t allemaal

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 10:47

Het zijn meestal niet de egale natte plekken waar je je zorgen om moet maken maar de droge plekken omringd door een 'natte' ring.

Is dit een foto direct nadat het zadel er af gehaald is?? Want rechtopstaande haren onder een zadel lijkt mij wat vreemd. Dat zou inhouden dat het zadel daar heel veel ruimte heeft.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 10:48

Dit is het teken van een zadel dat naar voren schuift.

Heb je een opgezadelde foto? Dit kan een probleem zijn met bijvoorbeeld de balans van het zadel (te wijd?), maar ook bijvoorbeeld een singel die het zadel naar voren trekt.

Isabel07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 11:07

Afbeelding

Afbeelding

Isabel07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 11:26

Het is direct na het rijden. Het is niet nat of iets de haren staan alleen een andere kant op.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 11:30

Heeft je zadelmaker ook tijdens het rijden mee gekeken? ( hoe haar rug gebruik anders is als staand?) Mijn vorige paard had daar nog al groot verschil in..)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 11:48

Een foto echt van de zijkant is beter te beoordelen, maar het lijkt er wel op dat de voorste singelstoot naar voren wordt getrokken. Het bevestigingspunt lijkt ook wel vrij ver naar achteren te zitten. Hoe zitten je stoten vast aan de boom?

Isabel07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 11:57

Het is een monoblad zadel. En ze heeft ook mee gekeken met het zadel.

Hier een betere foto
Afbeelding

Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 12:18

Bijzonder.. kan niet zeggen dat ik het zadel lekker vindt liggen. Het lijkt wel te groot!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 12:20

Die singelstoten lopen duidelijk naar voren, en trekken daarmee je zadel ook mee naar voren, en daarmee de haren in het patroon dat je ziet. Als die singelstoten niet aan te passen zijn, zou je een banaansingel moeten zoeken die ver genoeg naar achteren komt dat de stoten weer recht lopen. Maar ik vraag me af of je dit echt passend krijgt. Heb je dit zadel particulier gekocht of via iets van een zadelmaker? Als die via een zadelmaker komt, zou ik op zoek gaan naar een andere...

Isabel07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 12:21

Daar was ik inderdaad al bang voor.. het zadel komt van een zadelmaker af

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 13:20

Zadel past volgens mij niet; je ziet inderdaad dat de singelstoten het zadel naar voren trekken. Zadel verder naar voren leggen zal de schouder blokkeren. Ik zou met dit zadel niet proberen het met andere singelvormen op te lossen. Soms lukt het wel maar bij de ligging van dit zadel heb ik mijn twijfels of dat het probleem afdoende oplost.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 14:04

Leg het zadel eens een paar cm naar voren en kijk hoe het dan is. Het lijkt of je hem nu net wat te ver naar achteren gelegd hebt. De singel hoef je niet anders te laten lopen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 14:18

Bij twijfel zou ik toch echt de zadelpasser contacteren. Ik vind het vreemde plekken en heb ook zo mijn twijfels over de lengte en plek waar het zadel ligt.
Maar ook over hoe jij in het zadel zit en rijdt. Want als jij teveel achter in het zadel zit, "schuift" het zadel ook eerder naar voren...

Ik hoop dat je er uit komt want je hebt wel een fantastisch zadel!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 14:24

Het zadel zelf ligt prima, enkel de ingebouwde singelstoten liggen te ver terug.
Dus vraag aan de zadelmaker om deze te verhangen (doen ze niet graag, maar is wel mogelijk)
Enkel een banaansingel zal deze afstand onvoldoende kunnen overbruggen, vrees ik.

Isabel07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 15:22

Bedankt iedereen voor het mee denken! Ik krijg een ander zadel van de zadelmaker om te proberen of ze het dan niet heeft. De grootte van het zadel is niet het probleem ☺️

Koningspoes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:18

Isabel07 schreef:
Bedankt iedereen voor het mee denken! Ik krijg een ander zadel van de zadelmaker om te proberen of ze het dan niet heeft. De grootte van het zadel is niet het probleem ☺️

Het is de breedte, nietwaar?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

bulck schreef:
Het zadel zelf ligt prima, enkel de ingebouwde singelstoten liggen te ver terug.
Dus vraag aan de zadelmaker om deze te verhangen (doen ze niet graag, maar is wel mogelijk)
Enkel een banaansingel zal deze afstand onvoldoende kunnen overbruggen, vrees ik.

Dit zou ik ook zeggen.... De singelplek ligt verder naar voren dan bij het zadel... logisch dus dat deze naar voren getrokken wordt.

Singelstoten laten verplaatsen idd.
En ik ben ook geen super fan van het zadel zo ver naar achteren leggen.