Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BenaLaars schreef:.Mijn succes formule op waterdichte dekens van Rambo en Felix Buhler (altijd ongevoerd/max 50gr)
Deken goed schoon borstelen elke keer voordat je het van je paard afhaalt. Dus zonder harde mest op de deken wassen.
Eerst;
Eenmaal wassen zonder wasmiddel op 30graden met extra water
Dan direct daarna;
Eenmaal wassen met Bucas/Rambo/kramer dekenwasmiddel op 30 graden met extra water
Vervolgens;
Outdoor/impregneer programma met de conditioner/impregneermiddel (bucas/rambo/kramer is om t even)
Dan gaat de deken in de wasdroger op outdoorstand (ja écht waar) om het impregneermiddel te activeren (ongeveer een 20 minuten)
Dan de warme maar nog natte deken uithangen.
Binnen 24uur een brandschone waterdichte deken.
Ik heb een 9 liter miele wasmachine en een 9 liter wasdroger.
Wasmachine gaat na de impregneerspoeling op een onderhoudsprogramma (85g leeg) en is dan helemaal schoon en weer klaar voor huishoudelijk gebruik.
hoogendroog schreef:De waterdichte laag bij outdoordekens zit aan de onderzijde. Ligt dus op/tegen het paard aan. Je kunt zo'n deken hoogstens waterafstotend maken met harmisol o.i.d. Wanneer de waterdichte laag is aangetast, krijg je het dek niet meer waterdicht. Hoogstens een beetje en korte tijd waterafstotend met harmisol etc.
Marije_jiplover schreef:Het ademende, waterdichte membraan zit aan de binnenzijde van de buitenstof.
Dat is bij mijn outdoorjassen ook zo ja.
EvaC schreef:Ik volg even.
Ik heb wasmiddel en waterproof spray in huis van Nikwax voor mijn Equidry jas. Zou ik daarmee ook mijn regendeken kunnen wassen?
Heb ik evt iets speling als die na de wasserij ook iets zou krimpen