Oke, heel even wat frustratie van me afschrijven…. Afgelopen jaar heb ik Hans Van Dijk laten komen om het zadel van mijn pony aan te laten passen. Het zadel schoof naar voren en wipte. Na de aanpassing zat ik nog steeds niet lekker in mn zadel. Mijn houding was raar, waar ik normaal een hele nette houding heb gehad, was het toen een stoel zit. Ik dacht met mijn naive hoofd dat het aan mij lag en dat ik aan mijn houding en spieren moest werken. Een gediplomeerde zadelpasser had naar mijn zadel gekeken dus het moest wel goed zijn toch?
Nouuuuuu….. Toen ik een paar weken later les had wees mijn instructeur mij erop dat mijn zadel niet goed lag. Dus ik Hans een mailtje gestuurd dat het zadel nog steeds niet goed lag. Prima, kan gebeuren. Het blijft mensenwerk. Na een hoop op en neer gemail en continu verzetten van de afspraak vanuit Hans waren we inmiddels ruim 6 weken(!) verder. Ik was er wel een klein beetje klaar mee en heb contact opgenomen met een andere zadelpasser.
Tijdens het consult met Hans is mijn zadel alleen in stilstand gepast. Nu vertelde de andere passer dat mijn pony zijn rug heel correct lift en een mega rechte rug heeft als hij beweegt. Maar in stilstand zakt hij een beetje in. Volgens de vereniging van zadelpassers moet een zadel ook altijd in beweging gepast worden en er was geen reden om bij ons niet het paard te laten lopen. Er is de eerste keer dus half werk geleverd. Hans Van Dijk weet dit en heeft genoeg kennis van zadelpassen. Het was laks om dit niet toe te passen. Ik ben gefrustreerd om het feit dat ik het probleem bij mezelf gezocht heb. Én, boos dat ik mijn pony heb laten lopen met een niet passend zadel. Probeer je het zo goed mogelijk te doen voor je dieren, maken anderen er een potje van.
Oké, einde frustratie. Inmiddels heb ik weer een passend zadel en ben ik weer aan het trainen. 100% genieten van de liefde van mijn pony.
swatch
Geplaatst: Gisteren, 09:23
En je eerste post op bokt is om je onvrede te uiten over het werk van een zadelpasser?