Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
0000 schreef:Bij materiaal moet je vooral goed kijken of het bit in het geheel van het betreffende materiaal is gemaakt, of dat er alleen een laagje op de buitenzijde zit. Dat maakt soms heel veel verschil in prijs. HH bijvoorbeeld heeft volgens mij 'sweet iron' bitten die maar een dun laagje sweet iron bevatten. Dat is na een aantal maanden gebruik dan dus ook verdwenen. Zijn verder prima bitjes, maar als je paard heel blij word van dat betreffende materiaal zou ik voor iets kiezen wat volledig daarvan is.
0000 schreef:Denk je dat het eraf is omdat ze gaan roesten? Want dat is wel een eigenschap van sweet iron.Bij materiaal moet je vooral goed kijken of het bit in het geheel van het betreffende materiaal is gemaakt, of dat er alleen een laagje op de buitenzijde zit. Dat maakt soms heel veel verschil in prijs. HH bijvoorbeeld heeft volgens mij 'sweet iron' bitten die maar een dun laagje sweet iron bevatten. Dat is na een aantal maanden gebruik dan dus ook verdwenen. Zijn verder prima bitjes, maar als je paard heel blij word van dat betreffende materiaal zou ik voor iets kiezen wat volledig daarvan is.
0000 schreef:Nee ik bedoel het echt als in eraf. Twijfel nu even of het de sweet iron was of een ander materiaal, zal eens kijken of ik hem nog heb. Maar er zijn gewoon merken die massief van een bepaald materiaal zijn gemaakt, er zijn ook bitten die worden verkocht als een materiaalsoort waarbij het dus alleen de buitenste laag is. Dat kan een prijsverschil verklaren. Naast vele andere factoren natuurlijk nog.
FleurSandro schreef:Ik gebruik echt al jaren de bitjes van BR (soft contact). Zijn fantastische bitten voor een betaalbare prijs en ook nog in allerlij soorten en maten.