Boomloos zadel, paddle of Total Contact Saddle?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Black_Devil

Boomloos zadel, paddle of Total Contact Saddle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:37

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Zoals in de titel te zien ben ik aan het rondkijken naar een meer flexibele optie voor mijn pony.
Ik heb op het moment een wintec zadel, maar mijn pony vindt deze duidelijk niet fijn op zijn rug, ondanks dat de zadelpasser uitgebreid mee heeft gekeken. Voor het wintec zadel is het al een lange zoektocht geweest naar iets wat goed blijft liggen. Meeste zadels schoven naar voren.

Mijn pony is erg flexibel en heeft een smalle ruggengraat, vandaar dat ik nu een flexibelere optie wil proberen.

Wat ik zoal heb gelezen lijkt de edix union me wel fijn voor hem. Ook ben ik wel geïnteresseerd in het Total contact saddle. Mijn pony geeft namelijk duidelijk de voorkeur aan zo min mogelijk aan/op/om hem.

Hebben jullie ervaring met een van deze opties of misschien nog andere aanraders?

Het gaat om een C pony, dus heb liever geen hele lompe modellen.

Alvast heel erg bedankt!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:20

Ik gebruik de tcs op alledrie mijn paarden. De paarden lopen er heel fijn en vrij onder. Ik gebruik het met seat en een pad met inlages eronder. Je kunt het best zelf even uitproberen of het voor jou en je pony ook bevalt.

pmarena

Re: Boomloos zadel, paddle of Total Contact Saddle?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:40

Ik zou zeggen neem even contact op met Marjolijn van Boomloos in balans om te bespreken hoe je het TCS eens kan uitproberen, want dan weet je of het wat voor jullie is. Het klinkt alsof die je meeste interesse heeft :)

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:02

Signum heeft de Paddle misschien dat je dat iets vindt.