Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Zoals in de titel te zien ben ik aan het rondkijken naar een meer flexibele optie voor mijn pony. Ik heb op het moment een wintec zadel, maar mijn pony vindt deze duidelijk niet fijn op zijn rug, ondanks dat de zadelpasser uitgebreid mee heeft gekeken. Voor het wintec zadel is het al een lange zoektocht geweest naar iets wat goed blijft liggen. Meeste zadels schoven naar voren.
Mijn pony is erg flexibel en heeft een smalle ruggengraat, vandaar dat ik nu een flexibelere optie wil proberen.
Wat ik zoal heb gelezen lijkt de edix union me wel fijn voor hem. Ook ben ik wel geïnteresseerd in het Total contact saddle. Mijn pony geeft namelijk duidelijk de voorkeur aan zo min mogelijk aan/op/om hem.
Hebben jullie ervaring met een van deze opties of misschien nog andere aanraders?
Het gaat om een C pony, dus heb liever geen hele lompe modellen.
Alvast heel erg bedankt!
Wesseltje
Geplaatst: Vandaag, 00:20
Ik gebruik de tcs op alledrie mijn paarden. De paarden lopen er heel fijn en vrij onder. Ik gebruik het met seat en een pad met inlages eronder. Je kunt het best zelf even uitproberen of het voor jou en je pony ook bevalt.
Ik zou zeggen neem even contact op met Marjolijn van Boomloos in balans om te bespreken hoe je het TCS eens kan uitproberen, want dan weet je of het wat voor jullie is. Het klinkt alsof die je meeste interesse heeft
Wonkeydonkey
Geplaatst: Vandaag, 08:02
Signum heeft de Paddle misschien dat je dat iets vindt.
Marjolijn van Boomloos in Balans inderdaad eens contacten, zij heeft heel veel verschillende soorten boomloze zadels in haar assortiment, de meeste behoorlijk geschikt ook voor korte ruggen.
Inderdaad best iemand contacteren zodat je kan testen. Ook gewoon voor jezelf hoe het zit, ik kan me voorstellen dat de zit in een TCS echt even wennen is.
Ik heb zelf de union zo online gekocht, het is niet dat het niet past of dat mijn paard er niet goed mee gaat (hij is wel pas aan het begin van inrijden) maar de zitting is wel echt heel anders. Ons oudere paard loopt er trouwens prima onder.