Sneeuw, blote voeten of hoefschoenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Sneeuw, blote voeten of hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 23:01

Ik ga morgen flinke buitenrit rijden over zowel verharding als sneeuw. Wat is slim, blote voeten of de hoefschoenen aan doen? (Ik gebruik scootboots)

Berith

Re: Sneeuw, blote voeten of hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 07:31

Ik doe altijd blote voeten. Ik heb de indruk dat ze dan meer grip hebben ook kunnen ze de situatie van de ondergrond beter voelen en daarop anticiperen . Mijn paarden geven ook goed aan of het veilig is om bijv te draven of galopperen, vinden ze het te glad blijven ze stappen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 09:21

Berith schreef:
Ik doe altijd blote voeten. Ik heb de indruk dat ze dan meer grip hebben ook kunnen ze de situatie van de ondergrond beter voelen en daarop anticiperen . Mijn paarden geven ook goed aan of het veilig is om bijv te draven of galopperen, vinden ze het te glad blijven ze stappen.

Hier precies hetzelfde inderdaad. Bij heel veel kans op ijs ipv sneeuw zou je nog scootboots met studs kunnen overwegen, maar die moet je maar net hebben liggen haha.

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 09:34

Ik woon in Zweden, heel wat meer sneeuw en ijs op het moment dan jullie denk ik :D Blote voeten werkt echt het beste qua grip, bij elk paard. Ik rij gerust stevige zeer actieve ritten met sneeuw en ijs, blootvoets kan prima. Mijn paarden geven wel zelf aan wanneer het glad wordt en dan stap ik soms af of gaan we rustig via de berm.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 09:46

De sneeuw in Zweden is wat anders dan die plaktroep hier.

Ik rij ook vrolijk blootsvoets in geode sneeuw, niets aan de hand. Maar die papzooi die wij hier nu hebben is snot en ijs ipv echt sneeuw.

Blote voeten of scootboots met studs zou mijn keus zijn.
Maar voor dat beetje sneeuw hier soms studs is ook amper de moeite.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 16:08

Gekozen voor blote voeten en dat ging hier heel goed. Nog mooie droge sneeuw om te rijden, echt genieten.

Afbeelding

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 18:24

Hier ook blootvoets gisteren en dat ging goed. Maar ben benieuwd hoe het over een paar dagen is als het elke keer dooie en dan weer opgevroren is en dan weer een laag je sneeuw erover. Dan zie je niet lekker waar het echt glad is.