Ik rij normaal nooit met beschermers etc. maar nu wij veel buitenrijden krijgt hij het voor elkaar om zich aan de voorbenen aan te tikken waardoor hij nu een schiefel heeft.
Ik ben nu opzoek naar goed ventilerende kappen, hebben jullie een idee welke fijn zijn.
Ik wil niets met bont erin
shirleyp
Blogger
Geplaatst: 26-12-25 08:56
Lastig is dat, een goede balans vinden tussen beschermen en ventileren.
Ik ben zelf voor de Veredus Olympus Vento gegaan. Hartstikke duur, maar beschermt goed en ventileert enigszins. Ik rijd alleen met springen en buiten met beschermers, dan gaat voor mij bescherming voor ventilatie.
Succes met je zoektocht!
eenitraM
Geplaatst: 26-12-25 09:04
Mijn paard kan moeilijk haar voeten aan de grond houden en tikt zichzelf ook regelmatig aan met wondjes en zelfs schiefeltjes als gevolg. Ik heb mijn paard nu overdag op de wei met deze aan staan icm. springschoenen.
Prima kwaliteit, zakken niet af, geven toch een extra bescherming en ik heb niet het idee dat mijn paard zich er stoort. Wel vallen deze klein en heeft mevrouw een full voor haar cob-maat beentjes.
Ik heb beide van de links hierboven. De gatusos gaan scheef zitten(draaien iets) En precies op de pees zitten geen gaten. De compositie vind ik fijn. Klittenband is makkelijk te vervangen, doe al jaren met de beschermers
Paardenbenen verschillen natuurlijk ook van elkaar, en de maat-range is vrij beperkt dus soms moet je ook geluk hebben denk ik dat een model bij jouw paard goed valt.... ik heb de gatuso's voor vaardigheid en marathon en zitten perfect bij de mijne, zelfs door water.
Ladyson
Geplaatst: 26-12-25 23:12
Hier ook fan vd compositi. Heb ze zelfs op maat geknipt en het klittenband ingekort om ze passend te krijgen voor een pony.
Fayyah19
Geplaatst: 27-12-25 16:21
Ik heb peesbeschermers van Equilibrium. Hele fijne (en luchtige) beschermers.