Tweedehands westernzadel?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sann__

Tweedehands westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 19:19

Hoi,

Ik ben op zoek naar een korter en lichter westernzadel dan diegene die ik nu heb.

Ik heb op marktplaats eentje op het oog. Ik heb alleen totaal geen verstand van wanneer het zadel “past” en weet dat het juist bij westernzadels extra nauw luistert.

Ik kan het zadel terugbrengen als het niet past, maar ja, de vraag is dus hoe ik daar achter kom.

Ik ben bang dat als ik een zadelpasser laat komen die zelf ook zadels verkoopt dat die sowieso gaan zeggen dat het niet past, ook omdat ik zo onwetend ben.

Ik hoor graag jullie tips en of ervaringen hiermee.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:22

Ik denk dat het beter is om naar een zadelpasse rte gaan en daar een tweedehands uit te proberen. Arthur heeft deals tijds de sale. Eurohorse heeft een jonge paarden progamma. Het komt toch best nauw met wat wel en niet past en de pad kan best wel invloed geven.

Oog voor wel of niet passen is wel een ding om te leren en herkennen omdat je de vorm van de bars hebt en de dikke lagen leer.

WiffWaff

Re: Tweedehands westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:51

Misschien is Euro-horse een idee? Zij hebben ook tweedehands western zadels en een passervice

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:54

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 20:39

WiffWaff schreef:
Misschien is Euro-horse een idee? Zij hebben ook tweedehands western zadels en een passervice

Maar zijn niet geheel eerlijk. Ik had een Garland die ik dan in wilde ruilen, zadel was nog geen 100 euro waard, want was waardeloos merk, blabla. Maar op hun website stonden toen meerdere Garlands van 900 euro. Zelfs hetzelfde type met dezelfde tooling als ik had in dezelfde maat. Dat je winst wilt maken op een inruilzadel prima, maar kraak niet een goed zadel af en probeer het met 900 procent winst te verkopen. Het was ook niet dat ze mijn zadel al gezien hadden, het begon al zo toen ik belde voor een afspraak. Afspraak is toen niet doorgegaan.