Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sentir schreef:En anders zelf eentje maken! Normaal kan je wel kopstukken/andere stukken combineren en vervangen op veel hoofstellen
StableDoor schreef:Sentir schreef:En anders zelf eentje maken! Normaal kan je wel kopstukken/andere stukken combineren en vervangen op veel hoofstellen
Ja daar zit ik ook aan te denken. De meeste kopstukken zijn wel voor hoofdstellen met bit maar misschien kan een goede schoenmaker daar wat mee. Voor een halster is het wel vrij lastig om iets te vinden, maar ik ga denk ik even knutselen met onderleggers.
Benfan schreef:Je rijd bitloos? En is dit voor even? en waar precies moet het hoofdstel niet zitten om het te ontlopen.
Ibbel schreef:Je kunt twee vlechten in de manen maken, bovenin apart van elkaar, onderin samengevlochten, zodat je een 'lus' in de manen krijgt waar je het kopstuk van het halster doorheen steekt. Halster iets losser, en je krijgt geen druk vlak achter de oren omdat je kopstuk naar achteren wordt gehouden door de lus in de vlechten.
Met rijden kan je het kopstuk van je bitloze hoofdstel ook door die lus steken, zodat de inwerking verder naar achteren komt te liggen, een touwhalster gebruiken (idem met kopstuk door de vlechtlus) of helemaal geen hoofdstel meer gebruiken en op nekrope overgaan.
Meest simpele en goedkope oplossing.