Waar met oude zadels blijven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diablolover

Waar met oude zadels blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:50

Ik heb een paar oude zadels die ik weg zou willen doen. Is er een bepaalde winkel of organisatie die deze overneemt? Ik hoef er zelfs niets voor te krijgen, ik vind het gewoon zonde om ze naar het containerpark te doen. Ik woon wel in België. Alle tips zijn welkom!

Els1984

Re: Waar met oude zadels blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

In het "Handgemaakte leren tassen" topic zitten mensen die oude zadels zoeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:12

Met oude zadels weggeven moet je altijd uitkijken dat ze toch niet in de handel komen en dus weer op een paard zijn rug. Zeker als het vermoeden bestaat dat de boom gebroken is oid.
Er zijn mensen die ze voor het leer graag uit elkaar halen of gewoon om te zien hoe een zadel in elkaar zit, maar om handel toch uit te sluiten kun je best alle riemen zo dicht mogelijk bij het (western-)zadel afsnijden of bijv. de zitting van een engels zadel onder de stiklijn bij de kussens opensnijden.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:31

Als het in de buurt is of mogelijk is om te verzenden heb ik heel veel interesse O:) 100% zeker dat het dan nooit meer op een paardenrug terecht komt want ik zou het leer graag gebruiken om tassen van te maken :o :D

Edit; [UK] [ART][VOLG] Handgemaakte leren tassen
Laatst bijgewerkt door Wendy15 op Vandaag, 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:33

Ik heb ook nog een oud zadel in de kast liggen die gebruikt is op mijn paard in Frankrijk. Vreselijk ding, maar puur sentiment. Ik las wel eerder eens dat mensen hier tassen van maken, maar dit topic zet me wel weer aan het denken. Het voelt zo zonde, maar zo laten verstoffen en er nooit naar omkijken is helemaal zonde.

Weet iemand of er mensen/bedrijven zijn die dit op aanvraag doen?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:47

Celebi schreef:
Ik heb ook nog een oud zadel in de kast liggen die gebruikt is op mijn paard in Frankrijk. Vreselijk ding, maar puur sentiment. Ik las wel eerder eens dat mensen hier tassen van maken, maar dit topic zet me wel weer aan het denken. Het voelt zo zonde, maar zo laten verstoffen en er nooit naar omkijken is helemaal zonde.

Weet iemand of er mensen/bedrijven zijn die dit op aanvraag doen?

Deze vrouw in Engeland maakt mooie tassen van zadels: https://www.instagram.com/pippasaddleba ... hzZTc2MA==

Je kan ook je eigen tas naar haar opsturen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:50

DubbelFun schreef:
Met oude zadels weggeven moet je altijd uitkijken dat ze toch niet in de handel komen en dus weer op een paard zijn rug. Zeker als het vermoeden bestaat dat de boom gebroken is oid.
Er zijn mensen die ze voor het leer graag uit elkaar halen of gewoon om te zien hoe een zadel in elkaar zit, maar om handel toch uit te sluiten kun je best alle riemen zo dicht mogelijk bij het (western-)zadel afsnijden of bijv. de zitting van een engels zadel onder de stiklijn bij de kussens opensnijden.

Niet elk oud zadel is onbruikbaar. Natuurlijk wel met een gebroken boom, maar zo niet, dan zijn ze heel vaak nog prima bruikbaar. Ik heb hier ook een Lemetex liggen van meer dan 40 jaar oud in uitstekende en bruikbare staat. Die gaat echt niet weg. Is nog steeds wel zo'n 200 euro waard, maar zelfs als iemand dat biedt blijft het zadel.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 52 min geleden

Ik heb ook wel interesse in oude zadels. Voor mijn opleiding zadelmaker moet ik over een jaar twee zadels hebben. Eentje om te slopen, en eentje die nog zodanig goed moet zijn dat restaureren mogelijk is. Wat we dan in de les onder begeleiding gaan doen.
En ik snap DF zeker, er zullen genoeg mensen zijn die het voor de handel willen overnemen, maar dat is in mijn geval zeker niet het geval.

Ik woon ongeveer naast de Belgische grens, dus laat maar weten :D

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 45 min geleden

Ik dacht afgelopen week nog, waar moet ik met mijn twee oude zadels heen? Western en veelzijdig bomen okay, leer beschadigd. Iemand in de buurt van Emmen/ Terapel interesse? Gratis.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

Ik ben ook nog op zoek naar een oud leren zadel.
Ik zou graag eens een zadel verven, als decoratie. Ik heb zelf een oud zadel liggen, maar die is van kunststof. Dus als iemand een oud dressuur of veelzijdigheids zadel heeft en die op zou willen sturen? (Tegen vergoeding uiteraard)