Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
100% zeker dat het dan nooit meer op een paardenrug terecht komt want ik zou het leer graag gebruiken om tassen van te maken

Celebi schreef:Ik heb ook nog een oud zadel in de kast liggen die gebruikt is op mijn paard in Frankrijk. Vreselijk ding, maar puur sentiment. Ik las wel eerder eens dat mensen hier tassen van maken, maar dit topic zet me wel weer aan het denken. Het voelt zo zonde, maar zo laten verstoffen en er nooit naar omkijken is helemaal zonde.
Weet iemand of er mensen/bedrijven zijn die dit op aanvraag doen?
DubbelFun schreef:Met oude zadels weggeven moet je altijd uitkijken dat ze toch niet in de handel komen en dus weer op een paard zijn rug. Zeker als het vermoeden bestaat dat de boom gebroken is oid.
Er zijn mensen die ze voor het leer graag uit elkaar halen of gewoon om te zien hoe een zadel in elkaar zit, maar om handel toch uit te sluiten kun je best alle riemen zo dicht mogelijk bij het (western-)zadel afsnijden of bijv. de zitting van een engels zadel onder de stiklijn bij de kussens opensnijden.