Beris bitjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Beris bitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:12

Iemand ervaring met deze bitjes? Wat is het verschil tussen de harde en zachte variant?

Afbeelding

We rijden nu met de Watertrens Trust Inno Sense Medium Port. Super fijn bit maar na een jaar totaal versleten.

Dus nu opzoek naar betaalbare alternatieven.

Desi_2409

Re: Beris bitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:26

Ik heb enkel de zachte variant. Prima bit, zeker voor die prijs. Enkel wat lastiger schoon te maken met die soort van ringetjes aan weerszijde van het bit.

alegre

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:50

Ik heb de harde variant en dan de dunne versie (15mm). Ik ben er heel blij mee en mijn paard vindt het bit heel fijn. De normale dikte heb ik ook geprobeerd en ook de Trust Inno Sense maar deze vindt ze echt het fijnst. Slijtage is tot nog toe minimaal. We gebruiken het een half jaar ongeveer. Zeker een aanrader wat ons betreft!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:54

Ik heb de rechte, zachte flexi variant. Ik ben niet enorm tevrede. Mijn jonge paard had hem binnen enkele keren al krom gebeten. Terwijl we enkel nog longeerde ermee.

Odetje92

Re: Beris bitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:25

Ontzettend fan van beris bij mijn vorige paard. Verschil is inderdaad de flexibiliteit cq buigzaamheid, hard is weinig buigzaam, de zachte wel.
Heb ook de innosense geprobeerd, maar die was veel dikker vergeleken met de beris