Dek voor pony met hele smalle borst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Dek voor pony met hele smalle borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:53

Zoals de kop al zegt, help!

In tegenstelling tot mijn andere pony die maatje bigneck heeft ben ik me aan het oriënteren voor een dek met hele smalle voorkant voor mijn 2,5jarige Arabiertje die nu wel heel erg staat te knijpen met zijn staart in de regen (kan schuilen, maar staat buiten)

Hij heeft sinds we hem hebben al flink groot onderhoud gehad, in de zin van te mager, forse wormbesmetting etc. en dat in combi nu met dun vachtje overweeg ik hem onder een regendek te zetten. Hij heeft ruglengte 125, maar een bucas power Turnhout bijvoorbeeld is aan de voorkant echt mega veels te groot.

Welke merk/ model heeft dekens die juist geschikt zijn voor smalle borst?? Of kan ik beter een oudje pakken en die aan de voorkant op maat dichtnaaien :o

De jonge man in kwestie.
Afbeelding

Afbeelding

Manadeluca

Re: Dek voor pony met hele smalle borst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:59

Zou de Bucas of horseware trotter wat kunnen zijn?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:01

Een maat kleiner nemen?
Mijn smalle D pony heeft wel gewoon bucas en paste de 5'6 goed. De 5'3 was te krap vanvoor, maar qua lengte ging dat nog wel. Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:10

Gigixponys schreef:
Een maat kleiner nemen?
Mijn smalle D pony heeft wel gewoon bucas en paste de 5'6 goed. De 5'3 was te krap vanvoor, maar qua lengte ging dat nog wel. [ Afbeelding ]

Maat kleiner gaat op de rug echt te kort worden

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:15

Manadeluca schreef:
Zou de Bucas of horseware trotter wat kunnen zijn?

Horseware valt helaas af, die begint pas bij 135 ruglengte, die van bucas ga ik eens naar kijken. Wel grappig dat ze zeggen dat het een dravers dek is en de foto’s erbij is van een paard in galop :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:21

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Die Horseware Trot valt wel heel mooi smal bij de hals :j

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:33

Dees schreef:
Die Horseware Trot valt wel heel mooi smal bij de hals :j

Ja maar niet in Tico zijn puppy maatje :j

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Vroeger zat harry horse goed bij mijn arabier. Ik had wel een gewone arabier dan :+ . Maar wel zelfde probleem dat veel dekens bij de arabieren niet mooi zaten voor.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

De Amigo valt goed op mijn dravers. Het beste vallen de finntacks, speciaal dravers merk, die laat ik uit Finland komen. Al die andere rijpaard merken passen gewoon niet op mijn type paard :o

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Rhino (pony model) viel heel netjes bij mijn welsh, hij had een hele smalle borst maar wel enorm rond geribt, vaak was de ruglengte goed maar paste er aan de voorkant bijna een paard bij in omdat hij dekens aan de voorkant gewoon niet kon uitvullen :') . Dacht later met een amigo pony ook wel goed te zitten maar die was echt veel breder, mijn tinker past die dan wel weer netjes.

Dekens met een halve hals worden vaak voor hele brede paarden aangeraden maar in een maat kleiner werkte dit ook voor die smalle borst zonder dat de ruglengte ook meteen te kort is

En idd dekens die aan de voorkant verstelbaar zijn, en dan liefst met gesp en musketon, musketon eraf halen en dan gewoon met de riempjes door de ringen op z'n kleinst vastmaken, zo kun je ze best flink inkorten, zeker als je er nog gaatjes bij kunt maken.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Hier ligt meestal de rambo of amigo van Horseware wel goed op de Arabieren. Maar ik heb ook wel andere merken dekens gebruikt, alleen geven die vaak wel schuurplekken (ivm dat dunne velletje). Maar daarvoor kan je natuurlijk wel een borstbeschermer gebruiken. Wat we bij de jonge paarden ook weleens doen is de nek een beetje innemen door hem wat korter vast te stikken.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:45

goldenarrow schreef:
Hier ligt meestal de rambo of amigo van Horseware wel goed op de Arabieren. Maar ik heb ook wel andere merken dekens gebruikt, alleen geven die vaak wel schuurplekken (ivm dat dunne velletje). Maar daarvoor kan je natuurlijk wel een borstbeschermer gebruiken. Wat we bij de jonge paarden ook weleens doen is de nek een beetje innemen door hem wat korter vast te stikken.

Je bedoelt dan de voorkant waar de sluitingen zitten dicht te naaien? Als een hengstendek.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:28

Nee, gewoon in de hals wat innemen. Ik zal kijken of ik er morgen even een foto van kan maken bij 1 van onze veulens.

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:18

Harry’s horse, en dan met name de highliner! Die zat echt fantastisch bij mijn pony met een smalle borst.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:08

goldenarrow schreef:
Nee, gewoon in de hals wat innemen. Ik zal kijken of ik er morgen even een foto van kan maken bij 1 van onze veulens.

Dat heb ik ook wel eens gedaan met een deken: plooitjes in de band van de hals maken, beide kanten even groot en ik naaide dan alleen de band, de plooitjes zo dat ze naar beneden vallen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Amigo met disc-sluiting zit vaak goed bij smallere types.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:55

Mijn Arabier past geen Bucas, juist te groot bij de borst. De beste pasvorm tot nu toe zijn de Felix-Buhlerdekens van Kramer, de Perfect Fit, en dan de highneck. Zitten als gegoten.
Wat ook redelijk past, maar net iets minder, is de Horsegeardeken van Epplejeck.

De andere Arabier op stal heeft Amigo dekens, die passen haar mooi, zij is net iets anders gebouwd dan de mijne.

Sansa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:36

Ik heb LeMieux Arika (50 gram + nek en nog een 100 en 200 gram tussendeken) in de maat 135 voor mijn kippenborst Akhal-Teke. Geen scheurplekken en de deken ligt altijd stabiel!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:26

Mijn AV (smalle borst, heel diepe schouder) past het best in bucas. Jaren amigo gehad maar dat bleef trekken op/om het schoudergewricht.

Maar het blijft vooral testen wat werkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:33

Bij mijn smalle D pony paste destijds een weatherbeeta altijd heel erg mooi