Gedraaide stijgbeugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

guapox3

Gedraaide stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 11:09

Hello!

Ik ben opzoek naar nieuwe stijgbeugels. Tot nu toe altijd met de standaard beugels gereden, heb er eigelijk niks op aan te merken. Maar tijdens mijn 'zoektzocht' kwam ik plots gedraaide beugels tegen. Eigelijk lijkt mij dit wel iets maar ben toch bang dat het tegen gaat vallen?

Iemand die hiermee tijd en mij kan vertellen of het een verbetering is ten opzichte zichte van de normale? Behalve de beugels opsteken zie ik niet echt iets negatiefs hieraan, ze hangen eigelijk al precies zoals ze zouden moeten?

Ik heb nu het voorbeeld van Decathlon gepakt, niet alleen de prijs bevalt me vanwege het proberen, ook vind ik ze er niet lelijk uit zien.
https://www.decathlon.nl/p/stijgbeugels-voor-kinderen-en-volwassenen-100-zwart/_/R-p-306069

Furst

Re: Gedraaide stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:14

Ik heb er zulke gekocht! Wel even wennen met ophangen, haha. Ik ben er wel tevreden van en is wel makkelijker om ook bijvoorbeeld je beugel terug te vinden. Ik heb die van Edix :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:15

Ik yeet mijn beugels altijd gewoon over mijn zadel dus geen idee hoe het zit met ophangen. Ik ben er heel tevreden mee verder. :)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:16

Ik heb die van decathlon op zowel spring als dressuurzadel. Zijn dikke prima! Ik laat mijn beugelriemen gewoon hangen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:40

Ik heb ook gedraaide, helemaal geweldig. ik heb de br aerotech, enkel opsteken is moeilijk op de standaard manier maar als je mono beugelriemen neemt dan kan je ze opsteken via het kortste gaatje. Ik denk dat het wennen is maar je bent er snel genoeg mee weg. Daarvoor zou ik ze niet laten liggen eerlijk gezegd.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:11

Voor mij niets anders meer. Ik heb geen last meer van mijn enkels sinds ik met gedraaide beugels rijd. Hier gewoon simpele kunststof IJslanderbeugels.

Sansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:14

Ik heb de SafetyStyle beugels en van die brede beugelriemen en sla ze ook over het zadel heen. In de zadelkamer hangen de beugels gewoon naar beneden, en ze zitten alleen over het zadel tijdens het zadelen en in de stalgang, etc. Ik vind zo'n gedraaide beugel heel fijn zitten!

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:14

Hoe zit het met veiligheid? Als je valt, gaan ze dan net zo makkelijk uit als normale beugels?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:16

Ook voor mij niks anders meer, het zet veel minder spanning op mijn benen en voeten. Ik kreeg bijvoorbeeld kramp op een stapritje, maar nu niet meer. Al heb ik wel medische oorzaken voor de kramp. :+ Opsteken is inderdaad minder handig, maar ik heb dezelfde oplossing als Captain (yeeten). Als je ijslanderbeugels neemt (met zo'n swoosh) zijn ze ook nog eens een heel end veiliger. Al zijn ze er ook met kap/korf.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:16

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:04

Ik wil niet anders. Vind de "gewone" beugels echt onlogisch.
Weet niet waar je ergens woont, maar ik heb nog een setje decathlons te koop. (Regio Breda)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:26

Ik heb ze van Sprenger. Superfijn! Geeft minder belasting op je enkels en bij een rare boksessie hoef je niet lang naar je beugels te zoeken. Ik heb een zadel met mono zweetblad dus steek ze sowieso niet op.

guapox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 17:46

Natascha schreef:
Ik wil niet anders. Vind de "gewone" beugels echt onlogisch.
Weet niet waar je ergens woont, maar ik heb nog een setje decathlons te koop. (Regio Breda)

Ik woon in het hoge noorden dus helaas een beetje ver.
Maar dan ga ik gewoon die van de Decathlon bestellen!

Ik heb zelf geen paard, ik rij op 'manegepaarden' maar bij veel beugels zijn de rubbere inzet goed weggesleten, waardoor ik vaak mijn beugels kwijt raak. (Beginnende rijder na jaren geen paard, dus wss klem ik soms mn benen teveel waardoor ik ze kwijtraakt haha).Ik ben dus van plan om ze voor en na de les te ruilen met diegene die aan het zadel hangen, dus van stal naar bak en andersom gooi ik ze even over het zadel, ze blijven er niet aanhangen.

Gek dat ik na 5 paginas zoeken op stijgbeugels eigelijk niks kon vinden hierover, ze lijken mij ideaal!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:57

Ik rijd al jaren met de BR aerotech, en aan mijn tweede zadel hangen ook gedraaide beugels van edix. Voor mij ook niet anders meer.