laarzen: petrie of deniro tricolore, beste kwaliteit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

laarzen: petrie of deniro tricolore, beste kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 08:42

Hoi allemaal! Ik ben me aan het oriënteren voor een paar trainingslaarzen en kwam op petrie uit. Ik moet zeggen dat ik echt aangenaam verrast was van de prijs, ik dacht altijd dat deze erg duur waren.

Ik heb hiervoor altijd deniro tricolore gehad (nu twee paar) maar door mijn laatste paar ben ik niet zo happig om hier weer een paar aan te schaffen.

Deze zijn verkeerd aangemeten in de winkel waardoor ze dus echt een stuk te strak zijn en dus al veel gedoe hebben veroorzaakt, zeker voor de prijs (500 euro) wilde ik toch dat ze wat goed zaten. Ik weet dat anderen veel meer geld neertellen voor laarzen maar als student had ik hier hard voor gespaard.

Op dit moment gebruik ik mijn oude laarzen bij slecht weer enzo, alleen zijn de ritsen (die al enkele keren vervangen zijn) het weer aan het begeven. Daarom dat ik dacht om eens te kijken naar nieuwe (die dan wel lekker comfortabel zitten)

Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn in kwaliteit met petrie vs deniro. Door de veel goedkopere prijs van petrie (plus dat je ze soms eens aan korting kan scoren) ben ik een beetje bang dat je dit gaat terugzien in de kwaliteit van de laars ofzo.
Ik rijd zeker niet elke dag maar wil liever niet na een jaar al moeten vervangen.

ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!

germie

Re: laarzen: petrie of deniro tricolore, beste kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 13:33

Ik heb goede ervaringen met Petrie. De oudste heb ik na zo'n 24 jaar gebruik (zonder ritsen, model Petrie Perfect) weggegooid. Dat zegt wel wat over de kwaliteit denk ik.
Ik heb nu ook nog Petrie laarzen (wederom model Perfect zonder rits) en daar doe ik ook al zo'n 15 jaar mee.
Na 3 jaar waren bij mij Derby laarzen op (Softjumper).

Ik heb toevallig vorige week naar de Deniro's gekeken omdat je dan voor 300 euro ook blauw hebt en dat vind je volgens mij bij Petrie niet voor dat geld.
Dus de kleur is ook nog een dingetje om rekening mee te houden misschien.

Maar ik weet wel dat Petrie echt goede laarzen maakt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:28

Mijn Petrie Luca/riva gaan alweer 6 jaar mee.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:32

Heb jaren Petrie's en de Niro's gehad.
Mijn de Niro "wedstrijd" laarzen (polo, harde buitenkant) van bijna 13 jaar oud draag ik nu als gewone trainingslaarzen en zijn nog steeds perfect. Daarna andere gehad maar de nieuwe slijten sneller heb ik het idee.
Petrie is de kwaliteit ook ietsjes minder dan vroeger, maar nog wel steviger.
Heb zelf nog steeds wel de voorkeur voor de Niro's omdat die meteen lekker zitten. Petrie's moet ik wel altijd even inlopen in de modellen die ik heb.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:55

volgens mij zijn petries prima kwaliteit.

ik heb ariat trainingslaarzen, ik sfeer erbij hoe ze zitten. heerlijk.
kwaliteit prima, rits en zand en zo weetik nog niet. heb ze nu een jaar en rij 3x per week. afgelopen maand weer in de drek natuurlijk.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 14:56

Bedankt voor jullie reacties!
Ariat ben ik geen fan van, die zijn te smal bij mijn enkels

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:56

Ik heb DeNiro laarzen aan laten meten, vreselijk.. 750 euro lichter en de laarzen zitten geeneens goed. Helaas kon de winkel niks voor mij betekenen en hebben ze mij een gratis hakje aangeboden. Wat een feest :')
Echter zitten de standaard petries echt top en zijn een stuk betaalbaarder. Heb de melbourne :)
Ze hebben hierin zoveel verschillende maten dat er voor een groot deel altijd wel iets tussen zit qua pasvorm.

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:03

Hier DeNiro gehad en ik vond ze drama, paar jaar geprobeerd maar ze bleven voelen alsof ze nooit ingelopen waren (en ik droeg ze bijna dagelijks)

Ik heb toen Celeris gehad, geen idee of dat merk nog bestaat maar die vond ik heel fijn en ook echt top geholpen :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:04

Hier ook heel erg tevreden over Petries! Momenteel al jaren Kingsley laarzen. Vind die qua kwaliteit misschien wel wat beter, bij Petrie vond ik een duidelijk verschil zitten in de dure en goedkope variant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:10

Ik heb petries staan van meer als 20 jaar oud die ik alleen niet meer draag omdat ik ze niet meer pas. Ze zijn verder nog helemaal goed, alleen waren al een keer opgerekt en rits erin gemaakt dus toen ze weer te smal werden in kuit heb ik nieuwe gehaald. Daarna nieuwe petries, een budget model wat nu niet meer bestaat, in donkerbruin. Was het enige merk waar de standaard maten genoeg opties hadden om geen maatwerk te hoeven nemen. Waren niet de standaard maten die in de winkel te krijgen zijn maar wel te bestellen bij petrie. Die doen het alweer 7 jaar denk ik zonder problemen.

Ik wil niks anders. Andere merken zijn te zacht en slijten te snel vind ik of worden echt te duur omdat ik maatwerk nodig heb.

Dries1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:41

Nog nooit deniro laarzen gehad maar wel heel tevreden over Petrie laarzen. Heb een paar wat ik nu al 2 jaar bijna dagelijks gebruik. Nog in hele goede staat, dus die gaan echt nog jaren mee. En dat is 1 van de goedkoopste modellen, de Sydney. Voor nog geen € 160 kunnen scoren met black Friday.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:21

Ik heb nu bijna 6 (of 7?) jaar de tricolore, en afgezien van 1x een rits vervangen zijn ze echt nog prima. Petrie kon ik echt niet aan wennen..

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:57

Heel eerlijk: de kwaliteit en levensduur van de DeNiro's (van 700 euro) viel mij erg tegen. Petrie hebben wij al jaren niet meer, maar ik denk dat ik die serieus ga overwegen de volgende keer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:23

heb je redelijk standaard maten?

Mijn buurvrouw heeft die tricolores. En dat zijn fijne laarzen.
Maar ik heb makkelijke maten en altijd mijn laarzen van premier equine: https://www.premierequine.co.uk/collect ... ding-boots
En die gaan net zo lang mee en zitten (mij) echt super. Ja. er gaat wel eens een rits kapot. En soms moet ik de binnenkant laten repareren. Maar niet vaker of minder vaak dan dat de buurvrouw dat moet doen met haar laarzen.
Maar goed, dat gaat alleen op als je redelijke standaard verhoudingen hebt natuurlijk.